امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مراقب جنگ ادراکی دشمنان باشیم

مشاهده ۳۳۶
۱۴۰۱/۰۵/۲۴- ۱۶:۱۱

مدیرکل مرکز صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تجلیل از خبرنگاران این مرکز ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی و گرامیداشت خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی از زحمات خبرنگاران در انتشار اخبار استان و همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیر رئوف گفت: خبرنگاران، سربازان خط مقدم حفظ و اشاعه اگاهی و اطلاعات هستند و با وجود همه مشکلات همواره نقش تاثیرگزار خود را در موقعیت های مختلف به خوبی ایفا کرده اند .
رئوف افزود : عشق و علاقه و باور در حرفه خطیر و حساس خبرنگاری، بسیار مهم است و نقش پررنگی در موفقیت یک خبرنگار دارد .
وی افزود: جوانان دیروز، شجاعانه در جنگ تحمیلی حضور یافتند اما امروز دشمن با جنگ تمام‌ عیار روانی و فرهنگی با جمهوری اسلامی مبارزه می‌کند که خبرنگاران، اصحاب رسانه و اهل قلم در خط مقدم این جنگ قرار دارند.
مدیر کل مرکز صدا و سیمای استان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ، شبیخون فرهنگی و در ادامه، جنگ فرهنگی و جنگ‌ نرم را اعلام کردند.
رئوف هدف دشمن را شکستن اراده ملت ایران با نفوذ به مراکز تصمیم‌ گیری و تصمیم‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن با این کار می‌خواهد که با آن‌ها کنار بیاییم اما این محقق نمی‌شود زیرا امام حسین (ع) نیز با دشمن، کنار نیامد.
وی تصریح کرد: دشمن در تمام صحنه‌ها شکست خورده و عقب‌نشینی کرده و امروز می‌خواهد با جنگ روانی تمام‌ عیار به ملت ایران ضربه بزند که اصحاب رسانه در این جبهه، نقش اساسی دارند.
امیر رئوف با اشاره به طراحی جنگ ادراکی و شناختی از سوی دشمنان علیه کشور ما، گفت: در این جنگ، دشمن با دروغ و شبهه در فضای رسانه‌ای به‌ دنبال مدیریت ادراک عمومی جامعه است، لذا راهکار مقابله در برابر این جنگ، جهاد تبیین است.
وی عنوان کرد: در واقع در این جنگ دشمنان به دنبال بزرگنمایی ضعف‌ها و کور کردن کلیه امید‌ها در کشور هستند.
مدیر کل صدا و سیمای  استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، عنوان کرد: ملت ایران در عرصه جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زده و به فضل الهی در جنگ اقتصادی هم دشمن را به طور قاطع عقب خواهد زد.
وی افزود: در جنگ فکری، ادراکی و شناختی اگر از حالت پدافند بیرون بیاییم و منتظر حمله دشمن نباشیم، وضعیت دشمن را ببینیم و اینکه کجا سنگر زده، کجا تدارک دیده و قصد تهاجم به کدام جبهه را دارد، آن موقع می‌توانیم قبل از عملیات او، علیه خودش اقدام کنیم؛ بنابراین با رصد تحرکات دشمن قبل از عملیات، لازم است تا به درستی وارد عمل شویم و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم.
وی تاکید کرد: در انعکاس خبرها نباید در آن فساد و توطئه که اهداف دشمن را محقق می‌کند باشد و باید خبرنگار تراز انقلاب اسلامی‌به گونه‌ای عمل کند تا جامعه به آن اعتماد کند.
مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه دشمن از طریق پایگاه‌های خبری، فضای مجازی و شبکه‌های جتماعی اطلاعات ناصحیح به جامعه برای تحقق اهداف خود در القا ناامیدی عرضه می‌کند تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی اهداف دشمن را  از طریق ارائه خبرهای ناصحیح فراهم و در جامعه التهاب ایجاد می‌کند.
رئوف با تاکید بر اینکه این یک نقشه ساده نبود و سالها برای آن برنامه ریزی شده بود، افزود: این نفوذ نه تنها در میدان جغرافیایی بلکه در اندیشه و فکرها هم رخنه کرده بود و گروه وهابی داعش با فریب جوانان و اقشار محروم و انحراف تفکر آنها سعی داشت اسلام را به یک فتنه مذهبی تبدیل کند.
به گفته امیر رئوف، این فتنه بسیار پیچیده و عمیق بود و علاوه بر تصرف سرزمینی، تصرف فکر، ‌اندیشه و روح جوانان را هم دربرگفته بود و ما افتخار می‌کنیم که تبیین چهره خبیثت گروه‌های تروریستی وهابی داعش و گروه جبهه النصره توسط رسانه‌های جمهوری اسلامی‌به جهانیان نشان داده شد و پرده و نقاب از چهره قدرتمندان نظام سلطه که بدنبال تخریب چهره اسلام بودند، فرو ریخت.
وی، سیاه‌نمایی و سفید نمایی را ناپسند دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید ضمن ارائه نقدهای منصفانه، پیشنهادات کارشناسانه، واقعیت‌ها را به جامعه عرضه کنند.
مدیرکل مرکز صدا و سیمای استان با گلایه از اینکه در سالهای اخیر خبرها و شایعات منفی زیادی درباره استان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است گفت: ما وظیفه داریم از بروز این خبرهای زرد و منفی در جامعه جلوگیری کنیم .
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های زیادی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروی، و گردشگری و صنایع نفت و گاز پتروشیمی و علمی دارد گفت: ما باید این ظرفیت ها را شناسایی و معرفی کنیم.

تصاویر

امتیاز شما