امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

جستجوی واژه «ایران» در اشعار صائب تبریزی

مشاهده ۱۵۴
۱۴۰۱/۰۵/۲۶- ۱۰:۴۵

برنامه «پارسی گویان» این هفته پنجشنبه بیست و هفتم مرداد، با حضور دکتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی به بررسی اشعار عاشورایی صائب تبریزی و هم چنین جستجوی واژه ی «ایران» در اشعار این شاعر می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ با محوریت پاسداشت زبان فارسی از رادیو ایران پخش می‌شود.
سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» بیان کرد: این هفته پنجشنبه با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژووهشگر زبان و ادبیات فارسی به بررسی واژه «ایران» در اشعار عاشورایی صائب تبریزی خواهیم پرداخت.
وی ادامه داد: صائب تبریزی از جمله شاعرانی است که لقب «ملک‌ الشّعرایی» داشته است. دیوان اشعار این شاعر کثیرالشّعر با تصحیح‌های گوناگون و در سال‌های مختلف ‌در یک جلد، دو جلد یا سه جلد به بازار نشر راه یافته است ولی کامل‌ترین دیوان صائب تبریزی تا به امروز همان است که در شش مجلّد و به همّت صائب‌ شناس ماهر و قهرمان سخن معاصر، استاد محمّد قهرمان منتشر شده است .
صالحی اظهار داشت: در بخش دیگری از برنامه با سیده تکتم حسینی و زهرا حسین زاده دو تن از شاعران اهل افغانستان گپ و گفت خواهیم داشت و همچنین تینا میرکریمی‌با فارسی آموزان کره ای گفت و گو می‌کند.
این‌ تهیه ‌کننده در پایان تصریح کرد: در قسمتی از برنامه فرزانه شکراللهی به روال هر هفته کارشناس ادبیات بخش هایی از شاهنامه را می خواند.
«پارسی گویان» به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و با اجرای حسن همایی و با حضور محمد جعفر محمدزاده پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ و بازپخش آن سه شنبه‌ها ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما