امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
دکتر پیمان جبلی:
دکتر پیمان جبلی:

هدف رسانه ملی بیان تلاش های مدیران انقلابی و مطالبات مردم است

مشاهده ۶۱۶
۱۴۰۱/۰۵/۲۶- ۱۵:۵۶
تعداد بازدید:616

رییس رسانه ملی در نشستی با وزیر و معاونان وزارت جهاد کشاورزی، بر تداوم همکاری‌های رســانه ملی با این وزارتخانه برای حمایت از تولید و همچنین تبیین توانمندی‌های کشور در زمینه کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر  پیمان جبلی در این نشست با اشاره به تلاش وزارت کشاورزی برای کنترل بازار و گذر از بحران اقتصادی‌‌ که جهان درگیر آن است گفت: جهاد شما در وزارت جهاد کشاورزی از پایه‌های اعتماد به نفس و اقتدار و سرافرازی ملی است.
رئیس رســانه ملی با اشاره به دوره جدید تحولی در رسانه ملی افزود : در دوران تحول، بنا را بر این  گذاشته ایم که از ظرفیت‌های گسترده و ناشناخته رسانه ملی، بیش از گذشته استفاده کنیم. اولویت ما تلاش برای کمک به برطرف کردن مشکلات مردم است و  سعی  کردیم با بهره گیری از  جهاد تبیین این مرحله را پیش ببریم.
وی ادامه داد: هدف رسانه ملی بیان تلاش‌های مدیران انقلابی، رساندن صدای مردم به گوش مسئولین و بیان مطالبات مردم است.
دکتر جبلی با اشاره به توانایی رسانه ملی برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی گفت: تلاش می‌کنیم به نقطه ای برسیم که به دستگاه‌های اجرایی اعلام کنیم در جمهوری اسلامی ایران، مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد و تمام مشکلات از مسیری درست قابل حل است.
رئیس رسانه ملی گفت: ما برای آرامش بخشی به جامعه و تبیین توفیقات کشور از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنیم .
وی ظرفیت سریال سازی را به عنوان امکانی برای ارائه مباحث کشـاورزی مطرح کرد .
دکتر جبلی با پیشنهاد تعامل و مشارکت بیشتر میان رسانه ملی و وزارت جهادکشاورزی گفت: اگر در این فضا سرمایه‌گذاری کنید و هدفگذاری خود را در مسیر رسانه‌ای به قالب‌های متنوع تسری بدهید؛ حتما تأثیر آن را خواهید دید. در این مسیر ما آمادگی خود را برای تولید یک سریال در سال اعلام می‌کنیم.
رئیس رسـانه ملی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست موضوعات موردنظرشان را برای تولید برنامه‌ها و مستند نیز ارائه دهند.

سهم رسانه ملی در آرامبخشی بازار

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست با ابراز خرسندی از عملکرد رسانه ملی گفت: ما در وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت کل زنجیره تولید را برعهده داریم. تأکید ویژه رئیس جمهور موضوع امنیت غذایی بود که وزارت جهاد کشاورزی به خوبی از عهده آن برآمده‌است.
وی با بیان این که برای پایداری و حفظ امنیت غذایی همه دولت‌ها بر روی مسئله امنیت غذایی تمرکز دارند، افزود: تا قبل از بحران غذایی در اوکراین بحث امنیت غذایی کمتر مورد توجه بود. جنگ اوکراین باعث شد همه کشور‌های جهان دچار بحران در امنیت غذایی شوند اما تمهیداتی اندیشیده شد تا این مسئله را بدون بحران پشت سر بگذاریم و دچار سهمیه و کمبود نشویم.
وی ادامه داد: هرچند نباید فراموش کنیم که گستردگی کار در وزارت جهاد کشاورزی از شمالی ترین نقطه ایران تا خلیج فارس است و این نشان دهنده سختی کار ماست.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: ظرفیت‌های اقلیمی و جغرافیایی ایران نشان از قدرت تولید غذا در منطقه دارد.  قله و هدفی که وزارت جهاد کشاورزی به سمت آن حرکت می‌کند؛ رسیدن به قدرت غذایی در جنوب غرب آسیا با استفاده از ظرفیت‌ها و با کمک علم و فن آوری است.
وی ادامه داد: اولین محور در رسیدن به قدرت غذایی  کشاورزی قراردادی است که روشی امروزی به حساب می آید و با شرایط ایران سازگاری دارد . به طور متوسط ۴۰ درصد مصرف محصولات در دنیا با کشاورزی قراردادی تولید می‌شود.
وی افزود: در طرح آزمایشی کشاورزی قراردادی، ۲۵۰ هزار هکتار اراضی به کشت گندم و ۴۵ هزار هکتار به کشت شالی برنج اختصاص داده‌ شده است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جدید هم دو میلیون هکتار اراضی کشاورزی  از طریق کشاورزی قراردادی زیر کشت گندم خواهد رفت.
ساداتی نژاد، همچنین با ابراز امیدواری به دستیابی به شرایط پایدار در کشاورزی افزود: محور بعدی رشد، سرمایه‌گذاری و پس از آن توجه به همسایگان برای صادرات محصولات کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی بـا بیان تاثیر  رســانه ملی در فضای آرامش بخشی و ایجاد اعتماد در جامعه گفت: هرگاه صداوسیما به میدان آمده و در کنار ما بوده ما توانسته‌ایم به اهداف ترسیم شده در دولت مردمی دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشـاورزی با کمک صداوسیما می‌تواند افق روشنی برای بخش‌های سرمایه گذاری و عبور از بحران‌های جاری در زنجیره تولید تا توزیع در بخش‌های زراعت، دام و طیور و...ترسیم کند.
در این نشست علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت، حسین دماوندی نژاد، معاون امورتولیدات دامی، سید حسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران، محمد مهدی برومندی، معاون باغبانی، صفدر نیازی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور،علیرضا رضا زاده ، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی حضور داشتند.معاونان وزارت جهاد کشاورزی، با ارائه گزارشی از نیازهای رسانه‌ای خود، خواستار تعامل بیش از پیش  رسانه ملی با این وزارتخانه شدند.
همچنین مهدی مجتهد، رئیس حوزه ریاست، محسن برمهانی معاون سیما،  علیرضا خدابخشی معاون سیاسی،حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی از دیگر حاضران در جلسه بودند.

تصاویر

امتیاز شما