امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
رئیس ساترا عنوان کرد؛
رئیس ساترا عنوان کرد؛

طرح ساترا برای تعامل با اهالی رسانه

مشاهده ۴۶۶
۱۴۰۱/۰۵/۲۶- ۱۹:۲۲
تعداد بازدید:466

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، در نشست خود با اهالی رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن کوثر سازمان صداوسیما برگزار شد گفت: همکاران من در مجموعه ساترا به دنبال طراحی سازوکاری بودند که بتوانیم تعاملی مداوم و موثر با اهالی رسانه و خبرنگاران داشته باشیم از این رو پیشنهاد شد دوره‌هایی در دانشگاه صداوسیما تعریف شود که دوستان خبرنگار و به ویژه خبرنگاران حوزه سینما و تلویزیون مهارت‌های مورد نیاز خود را در سطوح پیشرفته کسب کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهندس سعید مقیسه ، رئیس ساترا، در ادامه اظهار کرد: البته طبیعی است که تعدادی از همین خبرنگاران عزیز خودشان در سرفصل‌های مختلف رسانه‌ای متبحر و استاد باشند. در این صورت هم می‌توان از داشته‌های آنان به شکل دیگری استفاده کنیم. مجموعه ساترا این آمادگی را دارد که این تعامل علمی و مهارتی دوطرفه را با خبرنگاران و مدیران رسانه‌های کشور داشته باشد. مسائل اداری و اجرایی راه‌اندازی این دوره‌ها نیز انجام شده است. با این حال سرفصل‌ها هنوز نهایی نیست و منتظر پیشنهاد خبرنگاران عزیز هستیم تا در نهایت به دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی کاربردی و موثری برسیم.
وی گفت: از سوی دیگر، ظرفیت پژوهشکده فضای مجازی را نیز داریم که علاوه بر «ساترا» معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما و دانشگاه صداوسیما متولی آن هستند. اهالی رسانه می‌توانند از پژوهش‌های قبلی این پژوهشکده استفاده کنند و خودشان هم طبق ضوابط تعریف‌شده سفارش بگیرند.
وی در ادامه از آمادگی ساترا برای برگزاری نشست های هفتگی با هر یک از رسانه‌ها خبر داد و گفت: از امروز قرار است هر هفته خدمت یکی از رسانه‌ها باشیم و گفت و گوی عمیق تری داشته باشیم و به سوالات آن رسانه پاسخ دهیم.
مقیسه در پایان از رسانه‌ها خواست تا فرمی را که برای پاسخ‌گویی به سوالات رسانه‌ها و همچنین اخذ نیازهای آموزشی ایشان طراحی شده است تکمیل کرده و در اختیار روابط عمومی ساترا قرار دهند.

تصاویر

امتیاز شما