امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های رادیو اربعین تشریح شد

مشاهده ۶۵۱
۱۴۰۱/۰۶/۰۵- ۱۵:۱۴

نشست رسانه ای تشریح برنامه‌های رادیو اربعین با حضور جواد تشکری مدیر رادیو اربعین، سید احمد رضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا و محسن معظمی‌گودرزی مدیر روابط عمومی رادیو اربعین شنبه ۵ شهریور در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جواد تشکری مدیر رادیو اربعین در ابتدا با اشاره به اینکه شبکه رادیویی اربعین در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا سعی کرد حال و هوای مراسم اربعین و پیاده‌روی را به خوبی نمایش دهد، اظهار کرد: حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین بزرگترین رسانه است که بیانگر رژه همه آزادگان عالم در مقابل استکبار جهانی است. ما هم تلاش کردیم در کنار تبیین قیام عاشورا در محضر فرهیختگان، کار اطلاع رسانی داشته باشیم و امسال هم زائران را از منزل تا بعد از سفر و زمان برگشتن به منزل همراهی کنیم و به همین منظور تا پایان ماه صفر برنامه‌های رادیو اربعین ادامه خواهد داشت.

مدیر رادیو اربعین افزود: در روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت حضرت رضا (علیه السلام) گروه رادیو اربعین در مشهد مقدس آماده خدمت رسانی به شنوندگان خواهد بود.
وی ادامه داد: تیم‌های مختلفی از افرادی که به همه ی مسائل پیاده روی عظیم حسینی اشراف دارند را به عراق اعزام خواهیم کرد. با هماهنگی شهرفرودگاهی امام خمینی در فرودگاه حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه)  و در ترمینال سلام نیز فضایی در اختیار رادیو اربعین قرار می‌گیرد تا به صورت میدانی گزارش‌های خود را تقدیم شنوندگان کنیم.
تشکری با بیان اینکه ما تمام قد خود را جای زائر امام حسین (علیه السلام) قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: در این شبکه سعی داریم تمام مشکلات زائران را مطرح و پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد. این اتفاق در سال گذشته هم رخ داد و بسیاری از مشکلات را پیگیری و حل کردیم.
مدیر رادیو اربعین درباره برنامه‌های رادیو اربعین گفت: برنامه «بانوی حرم» با گویندگی فاطمه نیرومند، برنامه ای مختص بانوان است و تمام کسانی که در این برنامه فعالیت می‌کنند از بانوان هستند که از ۷ شهریور هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۶ از رادیو اربعین  پخش خواهد شد. در این برنامه به تمام مسائل پیرامون بانوان پرداخته می‌شود. همچنین از تمام گروه‌ها اعم از کادر درمان، خانواده شهدا، اهالی رسانه و خادمین حرمین متبرکه در این برنامه حضور خواهند داشت.
مدیر شبکه رادیویی اربعین بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها سیل زائران اباعبدالله (علیه السلام) امسال بیش از سال‌های گذشته خواهد بود و از این رو سعی داریم آخرین اخبار و رویدادهای اربعین را هر ۳۰ دقیقه یکبار خدمت شنوندگان ارائه کنیم.
وی در خصوص هم افزایی برنامه‌های شبکه رادیویی اربعین با شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی گفت: بعضی از برنامه‌های رادیو اربعین به صورت مشترک از رادیو جوان و رادیو تهران نیز پخش خواهد شد.
تشکری یادآور شد: همکاری با سازمان هلال احمر به منظور ارائه نکات بهداشتی داریم تا از مسائلی همچون گرمازدگی زائران جلوگیری کنیم.
مدیر رادیو اربعین از فراخوان آثار مردمی خبر داد و گفت : امسال نیز همانند سال‌های گذشته فراخوان‌هایی برای دل‌نوشته و بیان رویداد اربعین داریم و یکی از پویش‌های اصلی امسال ما، «راوی اربعین» است و کسانی که کار خبرنگاری و عکاسی می‌کنند مخاطبین این پویش خواهند بود. کسانی که دست به قلم دارند می توانند دلنوشته‌های خود را در 300 کلمه به روابط عمومی معاونت صدا ارائه دهند که به 5 اثر برتر کمک هزینه سفر مقدس مشهد داده می‌شود.
تشکری تاکید کرد: امسال قرار است در پایانه‌های مرزی و در مسیر نجف تا کربلا اینترنت رایگان در اختیار زائران قرار گیرد، از این رو شبکه رادیویی اربعین هم تلاش دارد در این مسیر سه سیگنال داشته باشد که همچنان این‌ امر محقق نشده است، اما اگر این امر رقم بخورد مخاطبان در این ‌مسیر می‌توانند ما را با اپلیکیشن ایران‌صدا دنبال کنند.
وی با بیان اینکه در مورد کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌ خواهیم داشت، تصریح کرد: امسال پویش «سلام یامهدی» را در نظر داریم و جوایز خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیر شبکه رادیویی اربعین امسال مداحی‌هایی با گویش‌های مختلف از این رادیو پخش خواهد شد و مراکز استان‌ها در این‌ خصوص رادیو اربعین را همراهی خواهند کرد.

تشکری با اشاره به اعزام کاروانی متشکل از گوینده‌های شبکه‌های مختلف، تهیه‌ کننده‌ها و… گفت: در دهه کرامت برای اولین بار کاروانی از گوینده‌ها، تهیه کنندگان و برنامه سازان شبکه‌های مختلف رادیویی راهی شهر مشهد مقدس شدند و در دو استودیو صحن آزادی و جامع رضوی خدمت رسانی کردند که در این برنامه هم‌افزایی خوبی بین همه شبکه‌ها اتفاق افتاد. برای اربعین هم همین اتفاق خواهد افتاد و کاروان عظیمی‌برای تشرف به کربلا خواهیم داشت.
وی درباره راهبردهای رادیو اربعین گفت: ارتقای سطح معرفتی درباره پیام‌های عاشورا و زیارت امام حسین، بحث وحدت و تعمیق همبستگی بین شیعه و سنی، تبیین و تعظیم شعائر، نمادها و آیین‌های سوگواری مناسک اربعین از جمله راهبردهای شبکه رادیو اربعین خواهد بود.
تشکری درباره سیاست‌های این شبکه نیز توضیح داد: همچنین پرهیز از دامن زدن به تفرقه افکنی‌های بین دو ملت شیعه ایران و عراق، توجه به شرایط کرونایی کشور و تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های اجرایی، معرفی و تبیین راهپیمایی عظیم اربعین به مثابه نماد عشق به اهل بیت (سلام الله علیها) و وحدت و اقتدار مسلمانان، تشریح اهمیت و جایگاه اربعین، پرداخت ویژه به زیارت اربعین و خطبه‌های امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها)، اجتناب از مقایسه پیاده روی اربعین با مناسک حج، پرهیز از القای ایرانی بودن این اجتماع، تاکید بر ظرفیت اربعین برای مقابله با اسلام هراسی نیز ازجمله سیاست‌های شبکه رادیویی اربعین خواهد بود.
تشکری خاطر نشان کرد: شبکه‌های رادیویی به مناسبت اربعین حسینی در قالب 423 برنامه و 114 عنوان  ، 231 ساعت برنامه تولید و پخش می‌کنند و رادیو اربعین نیز با یک استودیو در نجف و دو استودیو در کربلا و همچنین پوشش مناطق مرزی و طول مسیر نجف تا کربلا در موج ۹۵/۵ مگاهرتز میزبان مخاطبان خواهد بود.

امتیاز شما