امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید دو قطعه جدید پاپ و سنتی در واحد شعر و موسیقی مرکز فارس

مشاهده ۳۲۵
۱۴۰۱/۰۶/۰۷- ۱۳:۵۱

دو قطعه جدید موسیقی با موضوعات انتظار و اجتماعی در واحد شعر و موسیقی صداوسیمای فارس در شهریور ماه ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به گفته سرپرست واحد شعر و موسیقی مرکز فارس یکی از این قطعه‌ها بنام "قاصد گفته میایی" در ساختار پاپ با موضوع انتظار به مدت 3 دقیقه و 30 ثانیه با ترانه مرضیه رحیمی ، آهنگسازی و تنظیم علیرضا اوجی ، اجرای عرشیا محمدی و صدابرداری حسین صدر ارحامی ساخته شده است.
علیرضا اوجی افزود: قطعه دیگر در ساختار سنتی و دستگاه چهارگاه با موضوع عاشقانه به مدت 3 دقیقه با ترانه عزیز شبانی، نوازندگی گروه چکاد، آواز ایمان سجادی و صدابرداری امین فخارپور تولید شده و سرپرستی این اثر را خانم اردشیر نژاد بر عهده دارد .
وی اضافه کرد: این قطعه به صورت گروهی ضبط شده و از سازهای مختلف سنتی از جمله تار ، سه تار ، عود ، قانون ، سنتور ، نی ، دف ، تنبک ، بندیر ، کمانچه و گروه کر استفاده شده است.
سرپرست واحد شعر و موسیقی مرکز فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 23 قطعه موسیقی مصوب دفتر هماهنگی موسیقی و سرود استانهای سازمان صداوسیما در مرکز فارس تولید شده افزود: دو قطعه موسیقی پاپ با موضوع "شعار سال" ، قطعه موسیقی "شهید گمنام" به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی ، قطعه موسیقی "پرستوهای شاد" ویژه کودکان و یک قطعه موسیقی محلی بنام "نوای زاگرس" به زبان‌های فارسی ، ترکی و لری و موضوع همدلی از مهمترین این کارهاست.
اوجی ادامه داد: تولید موسیقی تله تئاتر با موضوع محرم در سیمای فارس و  ساخت 12 وله با تم و نغمه‌های محلی در رادیو فارس از دیگر کارهای واحد شعر و موسیقی صداوسیمای مرکز فارس از ابتدای امسال تاکنون است.

امتیاز شما