امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
در «ایران» هیسپان تی‌ وی معرفی می‌شود:
در «ایران» هیسپان تی‌ وی معرفی می‌شود:

از زندگی عشایر چهارمحال و بختیاری تا جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین

مشاهده ۲۹۰
۱۴۰۱/۰۶/۰۸- ۱۳:۴۰
تعداد بازدید:290

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی وی این هفته به معرفی آداب و رسوم عشایر بختیاری، هنر معرق و مکان‌های دیدنی شهر قزوین می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با استان چهار محال و بختیاری و عشایر ایل بختیاری، سبک زندگی، پوشش و غذاهای سنتی آنها آشنا می‌کند. مردمان سرزمین بختیاری از اصیل‌ترین وقدیمی‌ترین اقوام ایرانی و بزرگترین ایلات و مهمترین جامعه عشایری ایران محسوب می‌شوند.فصل بهار و تابستان روستاهای کوچک استان چهار محال و بختیاری با چادرهایی در سراسر استان رنگ و نشاطی به یکنواختی مناظر می‌بخشد. شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین بخش فرهنگ عشایر بختیاری پوشش زیبای زنان و دختران ایل است. لباس‌هایی با رنگ‌های زنده که منعکس کننده طبیعت زیبای چهارمحال و بختیاری است. خوراک عشایر بختیاری‌ در عین سادگی، خوشمزه و مقوی است. از جمله مشهورترین غذاهای ایل بختیاری می‌توان به کباب بختیاری اشاره کرد. موسیقی بخش جدانشدنی عشایر است. آیین‌های شادی و عزا هیچ یک بدون موسیقی اجرا نمی‌شوند.
بخش دوم برنامه به معرفی هنر معرق کاری می‌پردازد؛ معرق کاری از محبوب‌ترین و زیباترین هنرهای ایرانی است که قدمتی دیرینه در کشور دارد. در گوشه و کنار ایران و در بیشتر آثار و بناهای تاریخی به جا مانده از دوره‌های تاریخی مختلف نمونه‌هایی از این هنر اصیل به چشم می‌خورد.
در بخش انتهایی برنامه ، مخاطبان با جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین آشنا می‌شوند. قزوین یکی از شهرهای تاریخی ایران با جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند کاخ ها، خانه‌های باشکوه و اماکن مذهبی است. دریاچه اوان، قلعه الموت، کاخ چهلستون، کلیسای کانتور، مجموعه باغ صفوی، بازار قزوین، آب انبار سردار بزرگ و مسجد جامع قزوین از جمله این بناهاست.
مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 9 شهریور ساعت 05:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 10:30، 14:00 و 19:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما