امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

" قصه‌های طاها 3 " در شبکه دنا تولید می‌شود

مشاهده ۴۹۶
۱۴۰۱/۰۶/۰۹- ۱۰:۴۱

قصه‌های طاها3 ، در 26 قسمت 7 دقیقه ای در صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فصل سوم مجموعه انیمیشنی «قصه‌های  طاها» از تولیدات واحد پویانمایی صدا وسیمای کهگیلویه و بویر احمد به سفارش واحد پویانمایی مرکز سیمای استان‌ها در دست تولید است.
این مجموعه در این فصل سعی دارد با ریتم دراماتیک تری نسبت به دو فصل گذشته خود، روایتگر داستان‌های جذاب و سرگرم کننده باشد.
محسن محمدی تهیه کننده مجموعه پویانمایی «قصه‌های طاها3» در باره ساخت این مجموعه گفت: مجموعه انیمیشن «قصه‌های طاها3» یکی از چند مجموعه ی تولید شده پویانمایی در شبکه استانی دناست که برای دو گروه کودک و نوجوان ساخته می‌شود.
وی افزود: در هر قسمت از این مجموعه طاها و بچه‌ها و اهالی، درگیر داستان و ماجرایی سر گرم کننده  با محوریت موضوعات اخلاقی ، تربیتی و مهارتی بر اساس آموزه‌های قرآنی و معارف دینی می‌شوند که سبب می‌شود در نهایت این گروه سنی به شناختی از خود و دنیای پیرامونشان برسند.
 وی ادامه داد: در این مجموعه سعی شده مباحثی مرتبط با مسائل روز و برخی مشکلات اجتماعی که نوجوانان در مسیر زندگی و ورود به اجتماع با آن مواجه می‌شوند گنجانده شود.
وی هدف از تهیه و تولید این مجموعه پویانمایی ایجاد فضایی جذاب و سرگرم کننده و مفرح و پر امید برای کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: بهره گیری از مباحث طنازانه، مجموعه «قصه‌های طاها3» را تا حد زیادی در جذب مخاطب موفق کرده است، اما برای جذب بیشتر مخاطب، می طلبد روایت‌های طنزگونه را بیشتر، عامیانه تر و متناسب با مسائل روز پیش ببریم.
محمدی با بیان اینکه این مجموعه پویانمایی در دو فصل توسط شبکه استانی دنا تولید شده است افزود: فصل سوم این انیمیشن نیز در حال تولید است که نویسندگی آن را مهدی شاه پیری و کارگردانی آن را رضا فصاحت بر عهده دارد و قرار است از شبکه‌های استانی دنا و مراکز استانها و شبکه قرآن و پویا روی آنتن برود.
عوامل و تهیه کننده این برنامه تولید برنامه قصه‌های طاها یک، دو و هم اکنون سه را به صورت انیمیشن برای سنین کودکان و نوجوانان در کارنامه دارند.
محسن محمدی ادامه داد: ازسال۱۳۸۰ به عنوان تهیه کننده در سازمان مشغول به کار شدم و سابقه کار بازیگری، خبرنگاری و کارگردانی را نیز  دارم. عضویت حقیقی طرح و برنامه سیما و نظارت بر گروه کودک و نوجوان شبکه ۵ را نیز عهده داربودم. تهیه کنندگی۳۳۰ هزار دقیقه برنامه  زنده و ضبطی در شبکه‌های قرآن، پنج، بازار، آموزش و جام جم نیز بر عهده داشته ام.

وی گفت: علاوه بر انیمیشن ۳گانه طاها، دو مجموعه انیمیشن در زمینه‌های عفاف و حجاب و محیط زیست با نام جنگل بلوط در شبکه دنا در حال ساخت است که پخش آن از شبکه پویا می تواند در آموزش مطالب زیست محیطی به کودکان موثر باشد.

در ادامه امیر رئوف، مدیرکل شبکه استانی دنا نیز نقش تربیتی و آموزه‌های دینی این سریال و تاثیرگذاری آن برای آشنایی با مسایل قرآنی سنین کودک و نوجوان را بسیار کلیدی و حایز اهمیت دانست.
رئوف عنوان داشت: برای نخستین بار سریال انیمیشنی قصه‌های طاها در شبکه استانی دنا ساخته شد که با استقبال بسیار خوب مردم و مخاطبان و این گروه سنی مواجهه شد.

تصاویر

امتیاز شما