امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
در «سنتز» هیسپان تی‌ وی بررسی می‌شود؛
در «سنتز» هیسپان تی‌ وی بررسی می‌شود؛

از سرگیری روابط دیپلماتیک ونزوئلا و کلمبیا

مشاهده ۲۲۰
۱۴۰۱/۰۶/۰۹- ۱۳:۴۸
تعداد بازدید:220

برنامه این هفته «سنتز» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی به موضوع ازسرگیری روابط ونزوئلا و کلمبیا بعد از به ریاست جمهوری رسیدن گوستاوو پترو می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سنتز» که هر هفته به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می‌پردازد، در این قسمت، ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان کاراکاس و بوگوتا بعد از سه سال را زیر ذره بین می‌برد.
در این برنامه می‌بینیم پس از انتخاب گوستاوو پترو، رئیس جمهور جدید و نخستین رهبر چپ‌گرای کلمبیا روابط دیپلماتیک بین دو کشور که در فوریه 2019 قطع شده بود، با انتصاب سفیر به طور متقابل از سوی گوستاوو پترو، رئیس جمهور جدید کلمبیا و نیکلاس مادورو، رهبر ونزوئلا، مجددا برقرار شد. روابط بین ونزوئلا و کلمبیا، که فرهنگ و تاریخ مشترک بسیار نزدیکی دارند، در سال 2019 با حمایت کلمبیا از خوان گوایدو مورد حمایت آمریکا علیه دولت مادورو تضعیف شد. اما دولت جدید کلمبیا با کنارگذاشتن مناسبات خصمانه با همسایه شرقی خود، راه جدیدی را در پیش گرفته است.
برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی‌وی پنجشنبه 10 شهریور ماه ساعت 4:03 بامداد به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 11:00و 20:00 و روز جمعه ساعت 13:00 بازپخش می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/sintesis/778 این برنامه را در وب سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما