امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
در «چرایی خبر» هیسپان تی وی بررسی می‌شود:
در «چرایی خبر» هیسپان تی وی بررسی می‌شود:

از تلاش برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه تا همه پرسی تاریخی شیلی

مشاهده ۲۵۵
۱۴۰۱/۰۶/۱۴- ۱۵:۰۰
تعداد بازدید:255

برنامه «چرایی خبر» شبکه هیسپان تی وی در این هفته به مرور تلاش کشورهای گروه هفت به منظور کاهش درآمدهای نفتی روسیه، راهپیمایی مردم آرژانتین در محکوم کردن حمله نافرجام علیه معاون رئیس جمهور این کشور و همه پرسی تاریخی شیلی اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «چرایی خبر» (El Porqué de las Noticias) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در هر قسمت به صورت تحلیلی به بررسی مهم ترین خبرهای مرتبط با کشورهای آمریکای لاتین می‌پردازد، در بخش نخست، موضوع موافقت کشورهای G7 برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه و تعیین سقف قیمت نفت را زیر ذره بین می‌برد. اقدامی‌که در پی آن، مسکو تهدید کرد که صادرات سوخت را به کشورهایی که به این اقدام می‌پیوندند، متوقف خواهد کرد.
در بخش دوم این برنامه می‌بینیم که آرژانتینی‌ها برای محکوم کردن حمله نافرجام علیه معاون رئیس جمهور این کشور و دفاع از دموکراسی به خیابان‌ها آمدند.
بخش دیگر برنامه نیز به همه پرسی تاریخی شیلی اختصاص دارد که در جریان آن، مردم به پیش نویس قانون اساسی جدید پاسخ منفی دادند.
«چرایی خبر»  از تولیدات شبکه هیسپان تی وی روزهای سه شنبه تا جمعه ساعت 5:00 ،08:30، 11:30 و 14:30روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/el-porque-de-las-noticias/564 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما