امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «ایران» هیسپان تی‌وی معرفی می‌شود:
در «ایران» هیسپان تی‌وی معرفی می‌شود:

محله عودلاجان تهران، انار ساوه و جاذبه‌های گردشگری مازندران

مشاهده ۲۶۵
۱۴۰۱/۰۶/۱۵- ۱۲:۵۳
تعداد بازدید:265

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی وی این هفته به معرفی محله عودلاجان تهران، اناره شهر ساوه و مکان‌های دیدنی مازندران اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با یکی از محله‌های قدیمی و با اصالت شهر آشنا می‌کند. محله عودلاجان در زمان قاجار از بزرگترین و ثروتمندترین محله‌های تهران بوده و اکنون به بازار دائمی صنایع دستی ایرانی تبدیل شده است. در محله عودلاجان مشاهیر بزرگ و نامی چون پروین اعتصامی، ملک الشعراو شهید مدرس زندگی می‌کردند.
بخش دوم برنامه به معرفی انار و خاستگاه و قطب تولید آن در ایران می‌پردازد. مردم به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد انار به دنبال خرید انار ساوه هستند. در بسیاری از شهرهای ایران می توان این میوه را به عنوان یک محصول کشاورزی پیدا کرد، اما انار شهر ساوه به دلیل طعم و رنگش، معروف تر است. انار تولیدی ساوه از پوست ضخیم‌تری برخوردار است و این مزیت موجب ماندگاری بیشتر و تازه بودن پوست آن شده است.
در بخش انتهایی برنامه، مخاطبان با جاذبه‌های گردشگری استان مازندران آشنا می‌شوند. استان مازندران، بهشت ایران زمین و یکی از سرسبزترین مناطق ایران زیبا محسوب می‌شود. این استان هرساله پذیرای گردشگران بسیاری است. مازندران به دلیل همجواری با دریای خزر، بوستان‌های جنگلی، غارها، چشمه‌ها، بناهای تاریخی و صدها مرکز اقامتی و تفریحی، به عنوان قطب مهم گردشگری محسوب می‌شود.
مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 16 شهریور ساعت 05:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 10:30، 14:00 و 19:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما