امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرامیداشت اربعین حسینی در شبکه جهان بین

مشاهده ۲۷۰
۱۴۰۱/۰۶/۱۹- ۱۲:۰۱

صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، برنامه‌های مختلفی ویژه اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین علیه السلام، تولید و پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «عقیق» و «سلام بر حسین» عنوان برنامه‌های معاونت سیمای شبکه جهان بین است که ویژه اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای امام تهیه و پخش می‌شوند.
ویژه برنامه «عقیق» به تهیه کنندگی و کارگردانی فرحناز حاتم پوری و اجرای جمال الدین خدابخشی، جمعه ساعت 19 روی آنتن می رود.
گفت و گوی حجت الاسلام محمدرضا عرفان نژاد کارشناس مذهبی برنامه، میان برنامه‌های مناسبتی، گفتار متن با تصاویر مرتبط، شعر و شاعری، حکایت در مورد زندگی امام سجاد علیه السلام، معرفی کتاب و مداحی سیروس محمدی، از بخش های مختلف این برنامه است.
«سلام بر حسین» به تهیه کنندگی و کارگردانی طیبه اسماعیلی و اجرای ابوالفضل هادیپور، روزهای پنج شنبه، جمعه ساعت 21 و شنبه ساعت 10 صبح و 21  تقدیم بینندگان می‌شود.
گپ و گفت با خادمان امام حسین علیه السلام و موکب داران، دعوت از مداحان و نوحه خوانی، صحبت های کارشناسان مذهبی، حضور خوانندگان در برنامه، شاعران هم استانی، موسیقی تصویر، برقراری ارتباط با کربلای معلی از بخش های این ویژه برنامه است.
برنامه «شب های بام ایران» هم از امشب با مداحی و نوحه خوانی، گزارش از برپایی مراسم بزرگداشت اربعین و برقراری ارتباط با کربلای معلی و استان‌های مرزی، روزهای حزن و اندوه 28 صفر را گرامی می دارد.
همچنین در روز اربعین از ساعت 10:30 تا 12، پیاده روی عاشقان حسینی و دلدادگان سیدالشهداء علیه السلام، از امامزاده سبزه پوش شهر چالشتر تا امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، به صورت زنده و مستقیم روی آنتن می رود و محبت و شیفتگی عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام، به تصویر کشیده می‌شود.
معاونت صدا با برنامه «با کاروان عشق»، همراه و همقدم عاشقان سومین امام همام، حضرت سیدالشهدا علیه السلام می‌شود.
گزارش های مردمی، موسیقی‌های باکلام و بی کلام، مداحی و نوحه خوانی، تلفن و پیامک، گفت و گوی کارشناسی پیرامون رسالت گرامیداشت اربعین حسینی، بسته‌های صوتی، برقراری ارتباط با همکار اعزامی‌به کربلای معلی و استان‌های مرزی، برقراری ارتباط با مسئولان استانی و آنونس، از بخش های مختلف این برنامه رادیویی است که به تهیه کنندگی نایب صالحی، گویندگی و نویسندگی زهرا خنکداری و گزارشگری مصطفی راد، روز شنبه از ساعت 10 تا 12 تقدیم شنوندگان شبکه جهان بین می‌شود.
همچنین برنامه «عصر جمعه با شما» روز جمعه ساعت 18:30 به طور خاص به این مناسبت بزرگ تاریخی و مذهبی می‌پردازد و برنامه‌های روشنا، موج زنده رود، صبح و زندگی و پیک روز هم در خصوص اربعین، بخش هایی را تقدیم شنوندگان می‌کنند.
تولید گزارش‌های خبری با موضوع آماده سازی موکب های استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و توزیع نذورات و کمک های مردمی‌برای پذیرایی از زوار، ارتباط با مرز شلمچه و مهران و اطلاع رسانی از وضعیت مرزها برای حضور هم استانی‌ها در پیاده روی اربعین، ارتباط با کربلای معلی در روز اربعین، پخش رویدادهای خبری شهرستان‌ها و مرکز استان، پوشش مراسم عزاداری نقاط مختلف در بخش‌های مختلف خبری، تهیه و تنظیم خبر مکتوب و انتشار در سایت خبرگزاری صدا و سیما، انتشار و بارگذاری محتواهای تولیدی در شبکه‌های اجتماعی، کانال و پیام رسان‌ها، از اقدامات معاونت خبر در بزرگداشت اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای امام است.
معاونت فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم با تولید 4 پوستر، 3 معرفی کتاب، موشن گرافیک، 2 ویدئوکست، گزارش و کلیپ، 28 ماه صفر را گرامی می دارد.

امتیاز شما