امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تورق بخشی از زندگی شهید ضابط در مستند «روایت راوی»

مشاهده ۲۱۵
۱۴۰۱/۰۶/۲۷- ۱۲:۵۵

مستند «روایت راوی» با تلاش برای معرفی برخی از مناطق عملیاتی جنوب کشور به همراه روایت‌های تصویری از خاطرات حماسی و معنوی شهدا از دوشنبه 28 شهریور ساعت 23:30 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مجموعه مستند به موشکافی زوایای زندگی شهید عبدالله ضابط ؛ شهیدِ تفحص می‌پردازد و در ذیل آن به تاریخ شفاهی بحث روایت و روایت‌گری جنگ و شهادت نیز اشاره دارد. سبک زندگی، سیره فردی، سلوک اجتماعی و رفتار تشکیلاتی در این مستند به تصویر کشیده شده تا ضمن آشنایی با شخصیت این مرحوم، مخاطب با یک الگویی جهادی و ولایی آشنا شود.
این روایت‌ها توسط راویان روحانی گفته شده‌. شیخ عبدالله ضابط در سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی و خادم درگاه علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد مقدس متولد شد. در سن۱۶ سالگی با اصرار پدر برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی به هندوستان عزیمت کرد ولی طولی نکشید که با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۵۷ تحصیل را رها نمود و به ایران بازگشت.
او در سال ۱۳۶۴جهت تحصیل علوم دینی به قم عزیمت کرد و سال ۱۳۷۹ به همراه دوستانش اقدام به تشکیل گروه تفحص سیره شهدا کرد. این روحانی هنگام بازگشت از مراسم بزرگداشت شهدای بابل در حادثه رانندگی به خیل عظیم شهدا پیوست و در جوار مولای خود علی بن موسی الرضا علیه ‏السلام آرمید.
مجموعه مستند «روایت راوی» به کارگردانی محمد صفا، تهیه‌کنندگی سید جمال عود سیمین و فیلمبرداری امیر محمدی از دوشنبه 28 شهریور هر شب ساعت 23:30 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

امتیاز شما