امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در «شکاف اقتصادی» هیسپان‌تی‌وی بررسی می‌شود؛
در «شکاف اقتصادی» هیسپان‌تی‌وی بررسی می‌شود؛

آیا ترکیه از آب به عنوان سلاح استفاده می‌کند؟

مشاهده ۲۵۴
۱۴۰۱/۰۶/۲۷- ۱۳:۳۵
تعداد بازدید:254

برنامه «شکاف اقتصادی» شبکه هیسپان تی وی این هفته به واکاوی سوء استفاده ترکیه از منابع آبی در مقابل سوریه و عراق می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «شکاف اقتصادی» در این هفته با اجرای کارلوس آلونسو، به بررسی سوء استفاده ترکیه از منابع مشترک آبی و سوءاستفاده از آب به عنوان یک سلاح در مقابل سوریه و عراق می‌پردازد.
در این برنامه می‌بینیم که ترکیه با سدسازی تلاش دارد از تمامی فرصت‌ها و امکانات طبیعی و غیر طبیعی برای تحمیل خود به کشورهای منطقه بهره ببرد. سوریه و عراق این کشور را به قطع جریان آب رودخانه دجله و فرات متهم می‌کنند و در حالی است که ترکیه وعده احترام به حقوق کشورهای همسایه را داده بود.
مسائل آبی برای خاورمیانه که جزء مناطق گرم و خشک جهان به شمار می آید از جمله مسائل مهم این منطقه به شمار می آید که در چند سال اخیر بر شدت و اهمیت آن افزوده شده است. حال اگر این تنش آبی در کوتاه ‌مدت حل نشود، احتمال بروز درگیری‌های بسیار بزرگ در آینده تقویت خواهد شد.
برنامه «شکاف اقتصادی» به تهیه کنندگی فهیمه اسماعیل‌پور روز دوشنبه 28 شهریور ماه ساعت 05:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 12:00،14:00،19:30 و روز سه شنبه ساعت 03:30،13:00و 17:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس www.hispantv.com/showprogram/brecha-economica/443 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما