امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

دفاع مقدس «گنجینه عظیم» انقلاب اسلامی

مشاهده ۳۱۲
۱۴۰۱/۰۶/۲۸- ۱۱:۰۰

صداو سیمای جهان بین با فرا رسیدن 31 شهریور و آغاز هفته گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس، با تهیه و پخش برنامه‌های متنوع، روزهای ایثار، شهادت و غیرت مردمان سرزمین اسلامی ایران سرافراز را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیمای شبکه جهان بین با تهیه ویژه برنامه «گنجینه عظیم» به تهیه کنندگی و کارگردانی رحیم دانش و اجرای ابوالفضل هادی پور، هفته دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال ایثار و گذشت را ارج می نهد.
این برنامه از 31 شهریور تا 7 مهر، هر شب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه روی آنتن می رود.
کلام گوهربار امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، موشن سرباز وطن ویژه حضور رهبر فرزانه انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل، دعوت از گروه‌های سرود ، گپ و گفت و تهیه گزارش از رزمندگان و جانبازان کارآفرین با اجرای عقیل عباسی، تهیه گزارش از همسران و فرزندان نخبه ایثارگران در عرصه‌های مختلف با اجرای مریم رفیعی، شعر دفاع مقدس، معرفی کتاب دفاع مقدس با حضور نویسندگان، دعوت از فرماندهان و نخبگان سپاه استان، موسیقی تصویر و ارتباط با برخی شبکه‌های سراسری، از بخش های متنوع این برنامه تلویزیونی است.
تصویربرداران وحید حسین زاده، حمید عسگری، رامک مردانی، صدابردار محمدرضا داوودی و تدوین گر خدیجه ملک پور هستند.
«پلاک هشت»، «جلوه‌های ایثار» و «مدرسه عشق» ویژه برنامه‌های معاونت صدا برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس و پخش در روزهای تاریخی عشق به وطن و شهادت است.
«پلاک هشت» از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی مهرداد افضلی، سیاوش قربانی پور، گویندگی شهلا جمشیدیان، جعفر زمانی وگزارشگری فاطمه رفیعی، ساعت 18:30 روی آنتن می رود.
روز شمار هفته دفاع مقدس، یادها و خاطره‌ها، تهیه گزارش از گلزا شهدا و معرفی شهیدان جان بر کف استان، بسته‌های صوتی، پخش صدای رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت و گو با بانوانی که در جنگ تحمیلی، پشت جبهه‌ها خدمت رسانی و فعالیت داشتند، اطلاع رسانی از مراسم این هفته در نقاط مختلف استان، ترانه و موسیقی‌، پیامک و تلفن، از بخش های مختلف این ویژه برنامه رادیویی است.
«جلوه‌های ایثار» برنامه ای ۱۵ دقیقه ای است که از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر به تهیه کنندگی و گزارشگری آرزو بلالی، از رادیو جهان بین تقدیم شنوندگان می‌شود.
گپ و گفتی صمیمی‌با ایثارگران دفاع مقدس و تهیه مستند گزارشی‌های شنیدنی و جذاب، هدف اصلی این ویژه برنامه است که هر روز ساعت 11:15 دقیقه پخش می‌شود.
فاطمه رفیعی تهیه کننده و گزارشگر «مدرسه عشق» هم با تهیه گزارش از رزمندگان و بسیجیان دوران دفاع مقدس، چگونه ادامه دادن راه سرخ شهیدان و ایثارگران مکتب عشق را یادآوری می‌کند.
این برنامه 30 دقیقه ای، ششم مهر ماه ساعت 19:25 دقیقه پخش می‌شود.
حضور فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) استان در استودیوی بخش خبری20 تلویزیون یک شب قبل از شروع هفته دفاع مقدس و تشریح برنامه‌های استان، راه اندازی بسته خبری دفاع مقدس در تمامی‌بخش های خبری تلویزیونی و پوشش تمامی رویدادهای خبری در مرکز استان و شهرستان‌ها در هفته دفاع مقدس به صورت روزانه در این بسته خبری، پخش اخبار و رویدادهای این هفته در دو بخش خبری رادیویی، تهیه سه گزارش تولیدی با نگاه ویژه به موضوع دفاع مقدس (از جمله معرفی رزمندگان و قهرمانان آن دوران، خاطره گویی و بیان ارزش ها و مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس) برای پخش در بخش های خبری محلی و ارسال به تهران، ارتباط زنده با مسئولین استان در بخش های خبری با حضور مسئولین در استودیوی پخش خبر، تهیه و تنظیم خبر مکتوب و انتشار در سایت خبرگزاری صدا و سیما و انتشار و بارگذاری محتواهای تولیدی در شبکه‌های اجتماعی، کانال و پیام رسان‌ها، از اقدامات و فعالیت های معاونت خبر برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
معاونت فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم با تولید دو ویدئوکست، دو پوستر، یک کلیپ، یک پادکست، یک موشن گرافیک، یک کمیک موشن و یک فیلم کوتاه جمعاً به مدت 17 دقیقه، بارگذاری 34 پست محتواهای مجازی و اطلاع رسانی در کانال باشگاه مخاطبان جهان بین(تلگرام، سروش) و26 محتوا در سایت اطلاع رسانی مرکز و کانال های مرتبط، هفته بزرگداشت دفاع مقدس را گرامی می دارد.

امتیاز شما