امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

راه‌های کاهش اضطراب کودکان در مدرسه

مشاهده ۱۶۸
۱۴۰۱/۰۶/۲۸- ۱۴:۲۰

برنامه «خانه و خانواده» سه شنبه 29 شهریور ماه با حضور دکتر زهرا امیر آتشانی روانشناس و دکترای تحقیقات آموزشی از راه کارهای کاهش اضطراب کودکان در مدرسه می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، استرس و اضطراب ناشی از مدرسه در میان کودکان تمام سنین طبیعی است و معمولاً در اواخر دوران تابستان که مدرسه دوباره باز می‌‌شود و در نزدیک زمان امتحانات بیشتر خودش را نشان می‌دهد.
زینب برومند تهیه کننده برنامه «خانه و خانواده» این هفته بیان کرد: گاهی اعتراض این کودکان با گریه و کج خلقی‌هایی که به رفتار پرخاشگرانه و مخرب تبدیل می‌شود، همراه است و معمولا زمانی که فشار برای رفتن به مدرسه از کودک برداشته می‌شود، این علائم ناپدید می‌شود.
وی ادامه داد: اصطلاح «هراس از مدرسه» اصطلاحی جامع و فراگیر است. ریشه بیشتر این حالات همان ترس از ترک خانه است و اگر کودک را وادار به مدرسه رفتن کنیم، اضطراب او به هراس مبتدل می‌شود.
برومند افزود: از همین رو و در آستانه بازگشایی مدارس با حضور دکتر زهرا امیر آتشانی روانشناس و دکترای تحقیقات آموزشی از راه کارهای کاهش استرس کودکان در مدرسه خواهیم گفت.
گفتنی است «خانه و خانواده» این هفته به تهیه کنندگی زینب بروند و بااجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما