امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «جریان خاورمیانه» پرس تی‌وی بررسی می‌شود؛
در «جریان خاورمیانه» پرس تی‌وی بررسی می‌شود؛

بازگشت حماس به سوریه و احتمال درگیری حزب‌الله و رژیم صهیونیستی

مشاهده ۲۴۶
۱۴۰۱/۰۶/۲۹- ۱۲:۳۹
تعداد بازدید:246

بازگشت حماس به سوریه و نزدیکی تقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی موضوعات اصلی برنامه «جریان خاورمیانه» (Mideastream) پرس تی‌وی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» از سرگیری روابط سوریه و حماس و بالاگرفتن تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر میدان گازی کاریش را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.
صالح ابوعزی نویسنده و تحلیلگر سیاسی از کرانه باختری به عنوان کارشناس بخش اول برنامه، به بررسی این موضوع می‌پردازد که از سرگیری روابط دمشق و حماس چه تاثیری بر استحکام محور مقاومت خواهد داشت.
در ادامه، مروه عثمان مجری برنامه با ابوعزی این پرسش را مطرح می‌کند که چه چیزی حماس را بر آن داشته است تا در استراتژی خود در قبال سوریه تجدیدنظر کند و واکنش دولت سوریه چه خواهد بود؟
در بخش دوم برنامه و در گفت‌وگو با الیاس فرهت ژنرال بازنشسته ارتش لبنان به آخرین تحولات از میدان گازی کاریش و اختلافات حزب‌الله و رژیم صهیونیستی بر سر این میدان گازی پرداخته می‌شود. اخیرا سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرده که چشم‌ها و موشک‌های ما به میدان کاریش دوخته شده است.
الیاس فرهت ضمن ارائه پیش‌بینی خود از نتیجه درگیری نظامی احتمالی میان حزب‌الله و اسراییل، به این پرسش مروه عثمان نیز پاسخ می‌دهد که موضع رسمی دولت لبنان در قبال این درگیری چه خواهد بود؟
برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما