امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

راهپیمایی گسترده اربعین حسینی (ع) در کنیا، غنا و ایتالیا

مشاهده ۲۲۴
۱۴۰۱/۰۶/۲۹- ۱۴:۴۴
تعداد بازدید:224

هزاران تن از مسلمان ساکن درکشورهای کنیا، غنا و ایتالیا در راهپیمایی اربعین شهادت امام حسین (ع) شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هزاران نفر از مسلمانان شهر مومباسا کنیا در شرق آفریقا، روزهای شنبه و یکشنبه به خیابان آمدند و با پوشش سیاه، حضور گسترده‌ای در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) کردند. 

مردان، زنان و جوانان مسلمان کنیایی با در دست داشتن پرچم عاشورا و امام حسین (ع) در راهپیمایی چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان، به عزاداری پرداختند.
پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جمهوری غنا نیز با حضور در پارک «اوجو» در آکرا در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) به‌عزاداری پرداختند.
«شیخ ابوبکر کمالدین» درجمع عزاداران حسینی (ع) در پایتخت غنا، درباره صفات اخلاقی، مهربانی و قیام امام سوم شیعیان جهان سخنرانی کرد.
همچنین صدها نفر از شیعیان و مسلمانان کشورهای مختلف مقیم ایتالیا از جمله مسلمانان پاکستانی، ایرانی، افغانستانی و لبنانی روز یکشنبه در شهر «لنیانو» شمال ایتالیا در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت کردند.
اربعین حسینی مهم‌ترین اجتماع مذهبی در جهان است، زیرا بیش از 20 میلیون زائر از قاره‌های مختلف در عراق گردهم می‌آیند تا در سوگ شهادت امام حسین (ع) عزاداری کنند.
عاشقان، دوست‌داران و پیروان امام حسین (ع) که به هر دلیلی نتوانستند به عراق سفر و در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی (ع) شرکت کنند، در کشورهای خود راهپیمایی نمادین اربعین را با حضور گسترده برگزار کردند.
تصاویری از راهپیمایی گسترده اربعین حسینی (ع) در کنیا، غنا و ایتالیا را در خبرگزاری ایران پرس به آدرسhttps://farsi.iranpress.com/ ببینید.

امتیاز شما