امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

جستجوی واژه «ایران» در اشعار «اثیرالدین اخسیکتی»

مشاهده ۲۰۷
۱۴۰۱/۰۶/۳۰- ۱۲:۵۶

برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ با محوریت پاسداشت زبان فارسی از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این هفته پنجشنبه سی و یکم شهریور، دکتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و ‌پژوهشگر زبان فارسی به بررسی و جستجوی واژه «ایران» در اشعار «اثیرالدین اخسیکتی» می‌پردازد.
سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» بیان کرد: اثیرالدین ابوالفضل محمد بن طاهر اخسیکتی معروف به اثیر اخسیکتی از شاعران مشهور سدهٔ ششم هجری است.
اثیر اخسیکتی با شاعران بزرگ هم عصر خود همچون خاقانی شروانی، نظامی‌گنجوی، رشید وطواط، مجیر بیلقانی و ظهیر فاریابی مراودات و معارضاتی داشته‌است.
وی اظهار داشت: از سراسر جهان استادان ادبیات در مورد چگونگی حفظ و ‌پاسداشت زبان فارسی در برنامه سخن می‌گویند و راهکار ارائه می دهند.
و افزود: این هفته پنجشنبه سی ویکم شهریور، محمد ابوالکلام سرکاراستاد تمام ادبیات فارسی دانشگاه داکا بنگلادش مهمان برنامه «پارسی گویان» می‌شود.
این‌ تهیه‌کننده رادیویی در پایان تصریح کرد: به روال هر هفته فرزانه شکراللهی کارشناس ادبیات نیز بخش هایی از شاهنامه را می خواند.
«پارسی گویان» به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و با اجرای حسن همایی و با حضور محمدجعفر محمدزاده پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ و بازپخش آن سه شنبه‌ها بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما