امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

رابطه ملکه بریتانیا و بحرین در مستند «10 دقیقه» شبکه هیسپان تی وی

مشاهده ۴۴۷
۱۴۰۱/۰۶/۳۰- ۱۴:۵۴

شبکه هیسپان تی وی مستند «10 دقیقه»‌ای را با موضوع واکنش بحرین به مرگ الیزابت دوم روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در قسمتی جدید از مجموعه مستند «10 دقیقه» به تهیه‌کنندگی مهدی عرب، به بهانه مرگ ملکه انگلیس، روابط بریتانیا و بحرین را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
این مستند با اشاره به اینکه پس از مرگ ملکه بریتانیا پرچم‌ها در بحرین به حالت نیمه افراشته درآمد و منامه سه روز عزای عمومی اعلام کرد، به طرح این سوال می‌پردازد که چرا یک کشور کوچک عربی باید این میزان اندوه را به خاطر ملکه بریتانیا نشان دهد؟
مستند «۱۰ دقیقه» در ادامه به شرح برخی از روابط گسترده و پیچیده پادشاهی بحرین با بریتانیا و شخص ملکه می‌پردازد.
سرپوش گذاشتن بر روی جنایات ضدبشری رژیم آل خلیفه به ویژه در مواجهه با شیعیان این کشور از سوی بریتانیا و شخص ملکه الیزابت از جمله مسائلی است که در این مستند به آن پرداخته می‌شود.
فروش اسلحه و تجهیزات نظامی‌به بحرین از سوی بریتانیا، آموزش نیروهای نظامی و انتظامی‌بحرین و توافق‌نامه‌های تجاری متعدد از جمله دیگر مفاد این روابط است.
مستند «10 دقیقه» محصول شبکه پرس تی وی است و برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی زبانگردانی می‌شود. این مستند جمعه یکم مهرماه ساعت 04:03 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز ساعت های 11:00 و 20:03 و شنبه ساعت 09:30 روی آنتن می رود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showepisode/10-minutos/monarquia-muerte-isabel-reino-unido/63085 این برنامه را در وب سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما