امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

بررسی وضعیت نشر کتاب‌های دفاع مقدس در «کتاب فرهنگ»

مشاهده ۵۴۰
۱۴۰۱/۰۶/۳۰- ۱۵:۳۵
تعداد بازدید:540

گروه کتاب رادیو فرهنگ با برنامه‌های «داستان یک کتاب»،« کتاب هفته»،« کتاب فرهنگ»، «سیم ‌وزر»و ...در هفته گرامیداشت دفاع مقدس به طور ویژه به موضوع دفاع مقدس در حوزه نشر می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه رادیویی «کتاب فرهنگ» هرشب ساعت ۲۰:۰۰ با موضوع معرفی کتاب‌های حوزه دفاع‌ مقدس به صورت زنده و سایر برنامه‌های این گروه ، ضبطی و تولیدی،از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

مهدی داد‌جو؛ مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ، درباره برنامه‌های این گروه در هفته دفاع مقدس گفت: کتاب هفته شنبه تا چهارشنبه از دوم‌ تا هفتم مهرماه هرشب ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود. در این برنامه با صدای برترین گویندگان رادیو فرهنگ به مناسبت هفته دفاع مقدس از نشر شاهد کتاب «شهد شهود» زندگی‌نامه بسیجی عارف و قاری ممتاز قرآن، شهید جواد بیات نوشته اصغر جاهدی، انتخاب شده که خوانده می‌شود.
وی در ادامه به ویژه برنامه زنده «‌کتاب فرهنگ» اشاره کرد ‌و گفت: این برنامه با هدف حفظ و گرامیداشت خاطرات شهیدان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با شهیدان و قهرمانان ایران اسلامی‌به تازه‌های نشر در حوزه دفاع مقدس پرداخته و ضمن معرفی آثاری با این مضمون با حضور کارشناسان کتاب این آثار نقد و بررسی می‌شوند.
مدیر گروه کتاب افزود: در این برنامه موضوع نشر آثار دفاع مقدس در سال گذشته با محوریت هنر-کودک ونوجوان-ادبیات معاصر-تاریخ جنگ و... معرفی مجموعه کتاب های تقریظ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی‌با موضوع دفاع مقدس لحاظ شده و بخش‌های گوناگونی چون مصاحبه، موسیقی، پیامک و دعوت از کارشناسان برجسته که به تحلیل کتاب‌ها می‌پردازند تدارک دیده شده است.
دادجو ادامه داد:بانوان نقش غیرقابل انکاری در هشت سال دفاع مقدس داشتند و داستان‌ها و خاطرات آنها نیز جالب ‌و شنیدنی است که در برنامه« ایراندخت» که یکشنبه‌ها ساعت۱۸:۳۰ پخش می‌شود با بانوان موفق و تاثیرگذار در هشت سال جنگ تحمیلی و نویسندگان حوزه دفاع مقدس گفتگو‌شده و به نقش مهم و راهبردی زنانی که در تمام بخش های جبهه حضور فعالی داشته اند اشاره می‌شود.
وی با اشاره به برنامه مختلف این گروه افزود: معرفی ناشران برجسته دفاع مقدس و گفت‌و‌گو‌ با نویسندگان شاخص این حوزه از جمله مهم‌ترین محورهای موضوعی برنامه‌های این گروه است که در برنامه « سیم وزر» دوشنبه ۴ مهرماه ساعت۱۲:۳۰ به آن پرداخته می‌شود.
دادجو در ادامه از پخش برنامه «داستان یک کتاب» با موضوع دفاع مقدس خبر داد و‌ گفت: این برنامه در قالب مستند جمعه‌ها ساعت۲۳ پخش می‌شود که در ایام دفاع مقدس ضمن معرفی بک اور در این حوزه و خواندن بهش هایی از کتاب با نویسنده آن نیز برای معرفی بهتر گفتگو می‌شود.
رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

امتیاز شما