امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی علل بحران جمعیت در قلمرو فرهنگ

مشاهده ۱۴۴
۱۴۰۱/۰۷/۰۲- ۰۹:۳۷

قلمرو فرهنگ این هفته (شنبه 2 مهر 1401) با موضوع بررسی علل بحران جمعیت از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته « قلمرو فرهنگ» دکتر حسین مروتی پژوهشگر جمعیت و دکتر محمد جواد توکلی مسئول پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان کارشناسان برنامه علل بحران جمعیت را مورد بحث ‌وبررسی قرار می دهند.

در بخشی از این برنامه فاطمه داوودیان گزارشی از دیدگاه مردم درخصوص این موضوع تهیه کرده است که پخش می‌شود. جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان موثر بر توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بستر خلاقیت و پویایی در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی- اجتماعی را برای آن کشور فراهم می نماید. در سال های اخیر، با توجه به تغییر و تحولات جمعیت در کشور، مقام معظم رهبری در این خصوص "سیاست های کلی جمعیت" (30 اردیبهشت، 1393) را ابلاغ نمودند. بر اساس متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به روسای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنایت به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی، با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال های گذشته، اشاره شده است تا با در نظر داشتن نقش ایجابی جوانی جمعیت در پیشرفت کشور، برنامه ریزی جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متناسب با سیاست های جمعیتی کشور انجام گیرد و اجرای سیاست ها به طور مستمر رصد شود با توجه به اهمیت موضوع جمعیت در برنامه« قلمرو فرهنگ» این هفته علل بحران جمعیت مورد بحث ‌وبررسی قرار می‌گیرد. 

برنامه « قلمرو فرهنگ» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی راضیه گردکاهد ساعت:10:30 شنبه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما