امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
تیم ملی به بلوغ رسیده است
تیم ملی به بلوغ رسیده است

بازی سنگال و اروگوئه دفاع ما را آبدیده می‌کند

مشاهده ۲۰۷
۱۴۰۱/۰۷/۰۲- ۱۲:۰۸
تعداد بازدید:207

صبح و ورزش امروز در گفتگو با اصغر مازیار کارشناس فوتبال بازی تدارکاتی شب گذشته تیم ملی ایران و اروگوئه را تحلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اصغر مازیار کارشناس فوتبال در گفتگو با برنامه «صبح و ورزش» رادیو ورزش در خصوص بازی تدارکاتی شب گذشته تیم ملی با اروگوئه اظهار کرد: نتیجه خوب و امیدبخشی بود. این پیروزی روحیه خوبی برای تیم و هواداران به همراه داشت. اما به لحاظ شکل بازی ضعف‌هایی داشتیم.
وی افزود: ما در دفاع میانی ضعف داریم. موقعیت‌هایی که ایجاد شد نشانه نبوده بلکه هماهنگی بین دفاع‌ها حتی با دروازه‌بان بود.
این کارشناس فوتبال بیان کرد: در هافبک جلویی مشکل داریم. عزت اللهی نه خودش خوب بود و نه با کناری هماهنگ بود. هنوز بازیکن‌های‌هافبک وظایفشان خوب مشخص نشده است، اما از کناره‌ها نوید روزهای خوبی می‌توان داشت و بچه‌ها خوب عمل کردند. گل تیم ما نشان دهنده بلوغ تیم ماست. طارمی در بازی با پرتقال فرصت طلایی را از دست داد. ضربه ای که دیروز زد نشان داد طارمی رشد کرده است و یک موقعیت را تبدیل به گل کرد. تیم ملی ما بلوغ پیدا کرده است.

مازیار تاکید کرد: جام جهانی جای فرصت هاست. یک فرصت گیر آمد باید سریع گل شود. شکل جدیدی از کار میبینیم. در فاز دفاع نیاز به بازنگری داریم. بازی تدارکاتی ما خیلی کم بود و باید قدر بدانیم. از لحاظ هماهنگی کار تیمی‌باید در تمرینات درون تیمی‌کار کنیم. اروگوئه و سنگال کیفیت و شکل بازی‌شان اصلا شبیه همگروه‌های ما نیست ولی از لحاظ فاز دفاعی ما رو آبدیده می‌کند.

این کارشناس فوتبال در خصوص حضور هر هفته اعضای تیم ملی در تمرین‌ها افزود: ما یک نگاه ملی باید داشته باشیم، اگر تیم ملی نتیجه بگیرد سطح باشگاه‌ها هم بالا می‌رود. این موضوع خیلی در دنیا رسم نیست و کمتر دیده شده است، اما برای هماهنگی تیم لازم است این بازی‌ها انجام شود و با تفکرات سرمربی آشنا شوند.

وی در پایان گفت: چیدمان اولیه ما همیشه تک مهاجم بوده است ولی همیشه در عمل یک نفر دیگه هم اضافه می‌شد. این تغییرات در درون زمین بر اساس شرایط اتفاق میافتد.

امتیاز شما