امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
«مهمات» جنگ را برای نسل چهارم انقلاب تعریف می‌کند
«مهمات» جنگ را برای نسل چهارم انقلاب تعریف می‌کند

پخش برنامه «مهمات» با موضوع بازخوانی وقایع دفاع مقدس

مشاهده ۵۹۸
۱۴۰۱/۰۷/۰۲- ۱۵:۴۰
تعداد بازدید:598

«مهمات» ویژه برنامه شبکه یک سیما از اول مهر به روی آنتن رفته است و با شیوه ای نو و نگاهی تحلیلی دفاع مقدس مردم ایران را از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نسل چهارم انقلاب معرفی کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که در سومین سال پخش خود است به سئوالات کلیدی و شبهاتی که از دوران دفاع مقدس به جا مانده، پاسخ می دهد.

«مهمات» با موضوع بازخوانی وقایع دفاع مقدس سعی دارد با نگاهی پدیدارشناسانه به دفاع مقدس مردم ایران از نظرگاه نسل چهارم انقلاب و با رویکردی تحلیلی به مهمترین نبرد تاریخ معاصر ایران بپردازد و از جنبه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حقیقت و واقعیت دفاع مقدس را تشریح کند.

سید احمد موسویان تهیه کننده برنامه «مهمات» گفت: در این برنامه سعی شده است با دعوت از کارشناسان حوزه دفاع مقدس و رزمندگان بخشی از شبهات دوران دفاع مقدس را  با ادله و مستندات پاسخ دهیم. در این برنامه از ناگفته‌های جنگ و تصاویر کمتر دیده شده هم استفاده خواهیم کرد.

موسویان تصریح کرد: سئوالات و شبهاتی که در برنامه مطرح می‌شود با مشورت سردار نائینی رئیس مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس که از مهمانان برنامه هم هستند، پاسخ داده می‌شود.

سردار فتح الله جعفری از کارشناسان دفاع مقدس ، دکتر یعقوب توکلی کارشناس دفاع مقدس، یدالله ایزدی پژوهشگر دوران دفاع مقدس، حمیدرضا گرامی‌کارشناس و پژوهشگر دفاع مقدس، محمدجواد اکبرپور کارشناس، گل علی بابایی رزمنده دفاع مقدس و کارشناس، محمدصادق کوشکی مشاور،  یحیی نیازی، محسن نصری و سیدناصر حسینی از دیگر کارشناسانی هستند که در این برنامه حضور خواهند داشت.

این برنامه مستندگونه است و در هر برنامه سئوالات پرسیده می‌شود و هر قسمت پاسخ یک سئوال داده می‌شود.

«مهمات» در 10 قسمت 45 دقیقه ای محصول مرکز تولیدات تلویزیونی بسیج صداوسیماست.

امتیاز شما