امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه رادیو فرهنگ در شهادت امام رضا(ع)

مشاهده ۲۷۴
۱۴۰۱/۰۷/۰۴- ۰۸:۵۲

رادیو فرهنگ سه شنبه ۳۰ ام ماه صفر (۵مهر۱۴۰۱)همزمان با شهادت امام رضا (ع) ویژه برنامه‌های «صحن کبوتران »،« کوچه ‌های خراسان »، « آفتاب خراسان» و « نذر خورشید»را پخش می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «صحن کبوتران» دوشنبه ۴ مهرماه ساعت ۲۲ به مدت یک ساعت به همت گروه تولید و تامین پخش می‌شود. در این برنامه کارشناسان تلفنی به بررسی رونق شعر رضوی در زمان گذشته و معاصر می‌پردازند و دکتر مدرس زاده شعر رضوی در زمان قدیم تا عصر صفوی را بررسی کرده و‌ در بخشی دیگر نیز ، رضا اسماعیلی؛ شاعر و منتقد، اشعار رضوی شاعران معاصر را معرفی و بررسی می‌کند.
«یک لقمه برکت» نیز مستندی در خصوص حال و هوای کسانی که غذای حضرتی دارند است که با موضوع تاریخچه غذای حضرتی از اولین غذا تا امروز است ساعت ۸:۳۰ سه شنبه ۵ مهرماه پخش می‌شود.
برنامه صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» نیز به همین مناسبت به صورت ویژه و با موضوع ابعاد اجتماعی زندگی پیامبر ص و ائمه معصوم علیهم السلام روی آنتن می‌رود. در این برنامه مرثیه سرایی و همچنین فواصل متناسب با ایام تقدیم شنوندگان می‌شود.
«کوچه‌های خراسان» نیز ساعت ۹ صبح با موضوع آیین‌های سوگ امام رضا(ع) در فرهنگ مردم پخش می‌شود.
همچنین برنامه «آفتاب خراسان» ساعت ۱۳:۰۰ از گروه تاریخ و اندیشه پخش می‌شود و ضمن ارتباط زتده از حرم رضوی در بخش کارشناسی به موضوع تاریخ شناسی و حیات فکری، فرهنگی و سیاسی دوره عباسیان با تاکید بر هارون الرشید و مامون و سیری در حرکت کاروان امام رضا(ع) از مدینه تا مشهد می‌پردازد.
«نذر خورشید خراسان» عنوان ویژه برنامه گروه ادب و‌هنر است که در این برنامه جایگاه شعر رضوی در زبان فارسی بررسی شده و به کنگره بین المللی شعررضوی پرداخته می‌شود،شعرخوانی-مداحی-گزارش-با موضوع امام رضا(ع) از دیگر محورهای موضوعی بخش های مختلف این برنامه است که از ساعت ۱۵:۰۰ روی آنتن می رود.
علاقه مندان می توانند برنامه‌های رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز بشنوند.

امتیاز شما