امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
سردار حسین یکتا:
سردار حسین یکتا:

بلوک شرق و غرب برای مهار انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد

مشاهده ۵۹۳
۱۴۰۱/۰۷/۰۴- ۱۲:۴۰
تعداد بازدید:593

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و روایتگر حقوقی و سیاسی دفاع مقدس گفت: بلوک شرق و غرب برای مهار انقلاب مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سردار «حسین یکتا» در برنامه مشت پر رادیو اقتصاد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس افزود: بحث حمایت از عراق در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران توسط قدرت های شرق و غرب از مباحث عجیب تاریخی خواهد بود.

وی همچنین اظهارداشت: در دهه ۸۰ میلادی قدرت های شرق و غرب در یک موضوع یعنی مهار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با هم اتفاق نظر داشته و به همین جهت در کنار عراق و رژیم بعث عراق قرار گرفتند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و روایتگر حقوقی و سیاسی دفاع مقدس گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی تمامی امکانات نظامی، تسلیحاتی و حتی نقشه‌های هوایی از سوی همین قدرت ها در اختیار عراقی‌ها قرار می‌گرفت.

وی در ادامه افزود: کشورهای شرقی و غربی نقشه حرکات و تحرکات نیروهای نظامی ایران را از طریق رادارها، ماهواره‌ها و دیگر امکانات در اختیار عراق قرار می دادند.

سردار یکتا اضافه کرد: وقتی عراق در حالت تدافعی قرار گرفت همین قدرت ها بخش مهمی از امکانات تدافعی خود را در اختیار عراق قرار دادند.

وی ادامه داد: شوروری که تلاش می‌کرد به ایران نزدیک و ایران انقلابی را به سوی خودجلب کند وقتی حزب توده در ایران سرکوب وبه یک معنا از تلاش های خود ناامیدشدند آن‌ها هم به شدت با حمایت از عراق این عصبانیت خود را از انقلاب و جمهوری اسلامی نشان دادند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و روایتگر حقوقی و سیاسی دفاع مقدس گفت: آمریکایی‌ها بخش مهمی از کمک ها به رژیم بعث عراق در دوران هشت سال جنگ تحمیلی را به اروپایی‌ها محول کردند.

وی افزود: عراق در دهه ۷۰ وقتی تحولاتی در شوروی اتفاق افتاد به تدریج از شرق فاصله گرفت و به سمت غرب رفت و از لحاظ نظامی خودرا وابسته به تجهیزات نظامی فرانسه کرد.

سردار یکتا بیان داشت: دولت فرانسه از حامیان عراق در طول هشت سال جنگ علیه ایران بود و پیشرفته ترین موشک های هوایی، زمینی، دریایی وهمینطور جنگنده‌های برتر هوایی مثل میراژ را در اختیار عراق قرار داد که تا آن زمان هیچ دولت جهان سومی از این تجهیزات استفاده نمی‌کرد.

وی ادامه داد: آمار و اطلاعات نشان می دهد تلاش شرق و غرب این بود که انقلاب اسلامی را مهارکنند و اجازه ندهند این انقلاب و جمهوری اسلامی در جنگ پیروز شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و روایتگر حقوقی و سیاسی دفاع مقدس افزود: صدور انقلاب یک بحث فرهنگی بود که آنان از این بحث هم به شدت ترس و واهمه داشتند و نگران این بود که انقلاب اسلامی الگویی برای کشورهای مستبد منطقه شود و تلاش آنان این بود که الگوبرداری از انقلاب اسلامی را به هر نحوی مهارکنند.

وی یادآورشد: قدرت های شرق و غرب به دنبال این بودند که جمهوری اسلامی را یک نظام مستبد و دور از مردم جلوه دهند و از لحاظ سیاسی و نظامی این انقلاب و نظام اسلامی را تضعیف کنند.

امتیاز شما