امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مستند
مستند

مستند «شهر بدون زندان»

مشاهده ۲۵۸
۱۴۰۱/۰۷/۰۶- ۱۴:۲۳
تعداد بازدید:258

مستند «شهر بدون زندان» عنوان برنامه ای ست که در سیمای گلستان به تهیه کنندگی و کارگردانی حمیدرضا زرگرانی تهیه و تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند داستان زندگی قاضی جوانی به نام محمدرضا عموزاد خلیلی است که پس از ورودش به شهر گالیکش، بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۹۲ برخی یافته‌های کیفرشناسی معتقد است که حبس های کوتاه مدت آثار مخربی بر فرد می‌گذارد و ضرر آن از سودش بیشتر است ولذا به جای حبس اکنون مجازات جایگزین حبس را پیش بینی کرده اند و این قاضی جوان در ایران پیشقدم بوده است و تاکنون بیش از 1000 رای جایگزین مانند کاشت نهال، خاموش کردن آتش در جنگل، مراقبت از سالمندان و غیره را تعیین کرده است و با توجه به آمار موجود این کار باعث کاهش ۳۰ درصدی جرایم در این شهر شده است.

مستند «شهر بدون زندان» با هدف فراگیر کردن احکام جایگزین با توجه به اثرات مثبت آن برای جامعه و خانواده مجرم و همچنین کاهش هزینه برای دولت به مدت 45 دقیقه بصورت روایی داستان جذاب هر مجرم را همراه با زندگی قاضی جوان به تصویر کشیده شده است.

نویسندگی این مستند را حمیدرضا زرگرانی و مهدی شمقدری،برعهده داشته اند . سایر عوامل مستند عبارتند از:  ناظر کیفی رضا مجلسی، تصویربردار و نورپرداز مهدی شمقدری، صدابردار سید حسین موسوی تاکامی، دستیار صدا و تصویر ایلیا اشرفی،  محقق و پژوهشگر عفت السادات حاجی حتم لو، تصویر هوایی حسین مظفری، دستیار تصویرهوایی حسین قنبری، ترابری محسن رحمانی و میکائیل صادقی و بازیگران محمدرضا عموزاد خلیلی و معصومه عموزاد خلیلی، نوزاد شاهان طاری جزی، ایلیا اشرفی، ربابه زنگانه و ... 

تصاویر

امتیاز شما