امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

جستجوی واژه «ایران» در اشعار «اوحدی کرمانی»

مشاهده ۲۳۵
۱۴۰۱/۰۷/۰۶- ۱۵:۵۵

برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ با محوریت پاسداشت زبان فارسی از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این هفته پنجشنبه هفتم مهر، دکتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و ‌پژوهشگر زبان فارسی به بررسی و جستجوی واژه «ایران» در اشعار «اوحدی کرمانی» می‌پردازد.

سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» بیان کرد: وحدالدین حامد بن ابی الفخر معروف به اوحد از رباعی‌گویان مشهور ایران در سده‌های ششم و هفتم هجری است. تعدادی از رباعیات او، در زمره زیباترین رباعیات فارسی جای دارد. این رباعیات را مریدان شیخ می‌نوشته‌اند و در حال حاضر، چند مجموعه مستقل از رباعیات او که توسط مریدان شیخ فراهم آمده موجود است.

وی اظهار داشت: بعد از بررسی واژه ایران در اشعار این شاعر، در بخش دیگری از برنامه دکتر نجمه دری استاد دانشگاه مهمان برنامه «پارسی گویان» می‌شود و از اهمیت زبان فارسی می‌گوید.

این‌ تهیه‌کننده رادیویی در پایان تصریح کرد: تینا میرکریمی‌گزارشگر برنامه با استادان فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز گفت و گو کرده است و به روال هر هفته فرزانه شکراللهی کارشناس ادبیات نیز بخش هایی از شاهنامه را می خواند.«

پارسی گویان» به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و با اجرای حسن همایی و با حضوردکتر محمدجعفر محمدزاده پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما