امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«رنج خوشه زیتون» را در رادیو ایران بشنوید

مشاهده ۱۶۶
۱۴۰۱/۰۷/۰۹- ۱۳:۲۸

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، نهم مهر به عنوان «روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شده است، از همین رو رادیو ایران ویژه برنامه «رنج خوشه زیتون» را تقدیم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، 9 مهر سالروز شهادت نوجوان غیور فلسطینی،‌ محمد الدوره را روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامیده‌اند تا یاد و خاطره این مردان کوچک دفاع از سرزمین‌های مقدس گرامی داشته شود.

ریحانه بیرامی تهیه کننده ویژه برنامه «رنج خوشه زیتون» بیان کرد: سرزمین فلسطین قریب یک قرن تحت اشغال دو نیروی انگلیسی و صهیونیستی است، کودکان فلسطینی در شرایط اشغال پا به دنیا نهاده اند و از همان آغاز نگاه اشغالگران به آن‌ها یک نگاه حذفی بوده است زیرا صهیونیست‌ها با آگاهی از اینکه ماهیت اشغالگرانه اش هرگز از سوی جامعه فلسطینی پذیرفته نخواهد شد، کودکان فلسطین را به عنوان یک رزمنده فلسطینی در آینده به شمار می‌آورد و حذف این رزمنده آینده را در راستای تداوم موجودیت خود در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس حمایت از ملت فلسطین که از آغاز تولد در معرض خشونت ناشی از تبعیض نژادی صهیونیست‌ها قرار دارند یک تکلیف جهانی است و بهترین اعلام همبستگی با کودک فلسطینی اعلام مخالفت با رژیم صهیونیستی در همه ابعاد آن است.

بیرامی افزود: از همین رو در برنامه میزبان مهدی شکیبایی عضو کمیسیون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، احمد رضا روح الله زاد دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین و مهدی عزیزی کارشناس مسائل فلسطین خواهیم شد و پیرامون اهمیت این روز گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رنج خوشه زیتون» به تهیه کنندگی ریحانه بیرامی و با اجرای حامد نجم الهدی شنبه 9 مهر ساعت 20:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما