امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در آئین افتتاح رسمی مرکز سیمرغ:
رئیس رسانه ملی در آئین افتتاح رسمی مرکز سیمرغ:

سیمرغ، فرصتی برای ورود به عرصه‌های مغفول نمایشی

مشاهده ۱۲۲۴
۱۴۰۱/۰۷/۱۱- ۱۳:۰۱
تعداد بازدید:1224

رئیس سازمان صداوسیما، تاسیس مرکز سیمرغ را فرصت مغتنمی‌ برای ورود به عرصه‌های مغفول نمایشی دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر جبلی در آئین افتتاح رسمی مرکز سیمرغ که در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد افتتاح این مرکز را به همه فعالان عرصه نمایش و برنامه سازی تلویزیونی تبریک گفت.

وی با اشاره به اولین سالگرد صدور حکم مقام معظم رهبری و آغاز دوران تحول در رسانه ملی تاکید کرد تاسیس سیمرغ، اقدامی لازم بود که می‌بایست زودتر اتفاق می افتاد و فعالیت آنها سال ها به تعویق افتاده است. رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به جایگاه تئاتر به عنوان خانه اصلی هنر نمایش، ظرفیت بالای فارغ التحصیلان تئاتر را ارزشمند خواند که تاسیس سیمرغ می تواند باعث استفاده از این ظرفیت در تلویزیون شود. دکتر جبلی، احیای تله تئاتر را یکی از بخش های مرکز سیمرغ معرفی کرد و تاسیس این مرکز ظرفیت های مغفول مانده هنری را فعال تر خواهد کرد.

رئیس صداوسیما با تاکید بر اینکه وقتی سازمانی مانند رسانه ملی بخواهد همپای تحولات اجتماعی پیش برود باید با ساخت انواع گونه از مستند و خبر تا داکیودارم (مستند داستانی) و تله تئاتر در اندیشه جذب مخاطب باشد، مرکز سیمرغ را عامل مهمی در افزایش ضریب نفوذ خواند.

سیمرغ؛ سرآغاز تفکیک نظام های تولید و پخش

در این مراسم که جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری و مدیران رسانه ملی حضور داشتند محسن برمهانی، معاون سیما به تعریف مرکز سیمرغ پرداخت و آن را مرکزی معرفی کرد که قرار است ظرفیت جدیدی برای صداوسیما ایجاد کند که هم در حوزه نمایشی و هم حوزه غیر نمایشی فعال خواهد بود و به سان دو بال این سیمرغ عمل خواهد کرد و با تولید آثار درست، باکیفیت و بهره از ظرفیت های بزرگان، پرواز خوبی در سپهر رسانه ای کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به سند تحول تاکید کرد لازم است نظام تولید از نظام پخش تفکیک شود و طبق همین سند، مرکز سیمرغ در کنار مراکز سیما فیلم و صبا قرار خواهد گرفت تا در کنار دو واحد جدید التاسیس تولید آثار کوتاه و اداره کل دفتر فیلمنامه به این تفکیک کمک کند. برمهانی با خطاب قراردادن هنرمندان حاضر در جلسه از آنها خواست برای کمک به حوزه تولید به بهانه راه افتادن این مرکز به میدان بیایند.

معاون سیما با اشاره به اینکه عصر جنگ روایت هاست ابراز امیدواری کرد و گفت: رسانه ملی نیز در تلاش برای نمایش حقیقت هاست، مرکز سیمرغ بتواند تصویری درست برای مردم در حوزه‌های وسیع تر داشته باشد.

ظرفیت های متعدد سیمرغ

مجید اکبر شاهی، رئیس مرکز سیمرغ نیز در این مراسم به بیان ماموریت این مرکز پرداخت و یکی از ماموریت های آن را تفکیک نظام تولید از پخش خواند و راه اندازی این مرکز در کنار سایر مراکز مثل سیمافیلم و صبا را سبب افزایش ظرفیت رسانه ملی دانست. وی یکی دیگر از وظایف سیمرغ را افزایش ظرفیت رسانه ملی در ژانرهای مغفول مانده معرفی کرد و گفت: این مرکز با ساخت مجموعه‌های سیدکام (مجموعه‌های نمایشی با دکور ساده)، سرعت تولید آثار نمایشی را بالا خواهد برد و آثار متنوع و متکثری به وجود می آید.

اکبرشاهی یکی دیگر از وظایف این مرکز را قرارگاه طراحی ایده‌ها و فکرها در حوزه‌های مختلف مسابقه، مستند و ...معرفی کرد. رئیس مرکز سیمرغ یکی دیگر از وظایف این مرکز را شناسایی و تعامل هم افزا با مجموعه‌های فعال در کشور دانست که می توانند به کمک سازمان بیایند. وی در پایان سیمرغ را بشارت بزرگ برای جوانان خواند که بتوانند در بخش های مختلف سازمان فعالیت کنند.

 در بخش های دیگری از این مراسم، حسن خجسته، استاد تمام دانشگاه صداوسیما نیز در سخنانی کوتاه، ایجاد مرکز سیمرغ را فرصتی مناسب برای ایجاد فضای رقابت بین ایده‌ها و کارها دانست. مهدی فرجی، تهیه کننده، جواد افشار، کارگردان و امین زندگانی، بازیگر نیز پشت تریبون رفته و از مزایای تاسیس مرکز سیمرغ گفت. علیرضا افتخاری، خواننده پیشکسوت کشورمان نیز قطعاتی را برای حاضران اجرا کرد.

بخش هایی از این مراسم به صورت زنده روی آنتن شبکه خبر رفت.

لازم به ذکر است در این مراسم جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه از جمله بهروز افخمی، سعید سلطانی، احمد نجفی، جواد هاشمی،جعفر دهقان، بهروز مفید، حسین طاهری، محمود رضوی، محسن علی اکبری، حبیب والی نژاد، ابوالفضل صفری، محمدرضا ورزی،  مهران مهام، مجید واشقانی، علیرضا مسعودی، پرویز فلاحی پور، نسرین بابایی، جواد قارایی، عباس موزون، اسرافیل علمداری، بهرام ابراهیمی، رمحمد رضا آهنج، علی غفاری، داریوش یاری، حسن لفافیان، حسن وارسته، محمدرضا شفیعی و ... حضور داشتند.

امتیاز شما