امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش کامل سی و پنجمین تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان

مشاهده ۲۷۳
۱۴۰۱/۰۷/۱۸- ۱۲:۴۴

سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان به صورت کامل زیر پوشش امواج رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  تمام مراحل پنج گانه سی‌ و پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران ـ آذربایجان از شبکه سهند به صورت زنده تقدیم علاقه مندان این تورنمنت بین المللی شد و این رویداد ورزشی علاوه بر شبکه سهند از شبکه‌های خبر و ورزش هم پخش شد.

گفتنی است در پوشش رادیویی و تلویزیونی سی و پنجمین تور دوچرخه سواری آذربایجان، شبکه سهند بیش از 61 نفر از عوامل معاونت های صدا ، سیما ، اطلاعات و اخبار و معاونت فنی را به کار گرفت تا این رویداد ورزشی بین المللی که در آن 8 تیم خارجی و 3 تیم داخلی شرکت داشت به بهترین نحو و بالاترین کیفیت از طریق آنتن شبکه سهند در اقصی نقاط کشور و حتی آن سوی مرزها پخش شود.  

بر این اساس معاونت فنی مرکز آذربایجان شرقی از هفتم تا یازدهم مهرماه هر روز از ساعت 10:00 تا 17:00 با دریافت تصاویر از نودال و پخش مستقیم آن از طریق ویژه برنامه تور دوچرخه سواری با مخاطبان خود همراه بود.

همچنین  بررسی و پایش کل مسیرهای مسابقه از لحاظ قدرت سیگنال رسانی و اینترنت ، و شناسایی نقاط قطعی و کور؛ هماهنگی با صدا و سیمای مرکز اردبیل جهت پوشش مسیر با 4 دوربین بطور همزمان و پخش زنده اینترنتی SOLITON ؛ برقرای خط ارتباطی مابین مرکز اردبیل و مرکز آذربایجان شرقی از طریق STM-1 جهت دریافت تصاویر از سرور SOLITON  مستقر در مرکز اردبیل ؛ ارسال تصاویر تور دوچرخه سواری توسط دستگاههای AVIWEST  و SOLITON به مرکز و کنترل لحظه به لحظه ارتباط دستگاهها و تنظیم کیفیت ارسال و پخش تصاویر به صورت ریموت و از راه دور در مرکز و هماهنگی کلیه عوامل و ارتباط ها جهت جلوگیری از وقوع قطعی سیگنال تصویر توسط مهندسین واحد ارتباطات زمینی و ماهواره ای ؛ پوشش زنده و کامل تمام مسیر سی و پنجمین تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان بطول تقریبی 763 کیلومتر با بالاترین کیفیت پخش و کمترین قطعی سیگنال؛ انجام تنظیمات هلی شات و برقراری ارتباط جهت ارسال تصاویر زنده ی آن با کیفیت بالا و بدون فریز به مرکز صداوسیما؛ حضور مداوم مهندسین واحد ارتباطات زمینی و ماهواره ای مرکز جهت پشتیبانی، رفع اشکال و برقراری ارتباط های دیتای دستگاههای AVIWEST  وSOLITON ؛ و ارسال تصاویر زنده تور دوچرخه سواری در خط برگشت به تهران جهت استفاده در شبکه‌های سراسری ورزش و خبر ، شبکه‌های استانی آذربایجان غربی وسبلان بخشی از تلاشهای معاونت فنی مرکز آذربایجان شرقی شمرده می‌شود که به جرأت می توان گفت در کشور بی نظیر می‌باشد.

در معاونت سیما نیز تلاش بر این بود تمامی لحظات سی و پنجمین تور بین المللی دوچرخه سواری، از مراسم افتتاحیه تا اختتامیه به صورت کامل از قاب دوربین‌های شبکه سهند تقدیم علاقه مندان شود. ویژه برنامه " تور دوچرخه سواری " به تهیه کنندگی مهدی جولا و برنامه صبحگاهی " چای نبات " به تهیه کنندگی مهدی گوهریان برنامه‌هایی بودند که این رویداد ورزشی و اخبار مربوطه را تحت پوشش تصویری قرار دادند .

  پخش گزارش زنده از مراسم افتتاحیه ، گزارش از روند رقابتها در تمامی مراحل پنج گانه ، پخش گزارش پایانی و فنی مسابقات و همچنین گزارش همزمان از استودیو با حضور کارشناسان ورزشی برخی از برنامه ریزی‌های شبکه سهند برای پوشش مناسب این رویداد بین‌المللی بود که در مجموع 41 ساعت و 18 دقیقه از آنتن سیمای استانی را در اختیار رکابزنان و علاقه مندانش قرار داد.

 علاوه بر این ، در برنامه‌های سحرلر و صدای ورزش رادیو آذربایجان شرقی هم در مجموع به مدت 178 دقیقه پرداخت شد. در این برنامه‌ها با مسئولان و مدیران برگزارکننده سی و پنجمین تور بین المللی آذربایجان و همچنین فرماندهی پلیس راه کلانشهر تبریز ارتباط تلفنی برقرار شده و گزارشهایی در خصوص تاریخ برگزاری – مراسم افتتاحیه – مسیرهای رقابت – برنامه اختتامیه و نیز درمورد محدودیت های ترافیکی اعلام شده در مسیر حرکت دوچرخه سواران خدمت شنوندگان رادیو ارائه شد.  

معاونت خبر هم با تولید دو مورد پیش خبر درخصوص آغاز تور دوچرخه سواری  ؛ گزارش های خبری در حوزه آماده سازی - استارت مسابقه و افتتاحیه - مسیرهای پنجگانه مسابقه از جمله مسیر کوهستانی کلیبر – منطقه آزاد ارس – منطقه جلفا و گزارش های تصویری دیگر در کنار مخاطبان شبکه سهند بود.

معاونت فضای مجازی نیز با تولید 21 محتوا‌ی مختلف در قالب‌های گوناگون و انتشار آن‌ها در شبکه‌های مختلف اجتماعی توانست به رسالت خود در این موضوع عمل نماید .

تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری ایران است. دوچرخه سواران در مجموع این تورنمنت ۷۷۵ کیلومتر رکاب زدند. و در پایان رقابتها در بخش تیمی تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک توانست به مقام قهرمانی دست پیدا کند . تی‌سی‌سی تایلند نائب قهرمان شده و بایک راید آلمان نیز بر سکوی سوم این رقابت ها ایستاد.

در بخش انفرادی نیز جانی مارشال قهرمان شد، سعید صفرزاده رکابزن المپیکی اهل تبریز بر سکوی دوم ایستاد و دوچرخه سوار آلمانی نیز گردن آویز برنز را بر گردن آویخت.

پیراهن طلایی را جانی مارشال از تارتلتو ایزورکس بلژیک ، پیراهن کوهستان را سعید صفرزاده از آرویج شرق امیدنیا ، پیراهن سبز را محمد گنج خانلو از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و پیراهن سفید را علی لبیب از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به خود اختصاص دادند.

تصاویر

امتیاز شما