امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

جشن بزرگ هفته وحدت در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی

مشاهده ۳۳۰
۱۴۰۱/۰۷/۱۸- ۱۲:۴۸

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در فرخنده میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، و همچنین ششمین امام شیعیان جهان برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیما در کنار پرداخت ویژه در برنامه‌های ثابت خود ویژه برنامه " شکوه ماندگار " را به سفارش اداره کل سیمای استان‌ها به میزبانی تبریز و با میهمانانی از مراکز اردبیل – زنجان – آذربایجان غربی تولید کرده است. در این جنگ شاد و مفرح که به تهیه کنندگی جعفر آقازاد به روی آنتن شبکه سهند می رود، سعی می‌شود اوقاتی به یاد ماندنی برای مخاطبان استان‌های شمال غرب کشور خلق شود.

دعوت از کارشناسان و هنرمندان استان‌های زنجان – اردبیل – آذربایجان غربی و شرقی و همچنین یونس سرمستی قهرمان تبریزی در کشتی آزاد جهان  بررسی اوضاع منطقه حجاز پیش و پس از میلاد پیامبر اسلام ، بررسی وضعیت مسلمانان و جامعه در زمان امامت ششمین پیشوای مسلمین و نقش آن حضرت در پرورش شاگردانی بی نظیر برای دنیای اسلام و تاسیس شیعه اثنی عشری، پخش موسیقی ملی و محلی ، پخش گزارش های مردمی و .. بخشی از آیتم های ویژه برنامه " شکوه ماندگار " شمرده می‌شود.

علاوه بر این ، " صراط " عنوان ویژه برنامه دو قسمتی دیگری به تهیه کنندگی بیژن شفقتیان است که در شب و روز میلاد پربرکت حضرت رسول خدا و امام صادق سلام الله علیهما از شبکه سهند پخش می‌شود.

رادیو آذربایجان شرقی هم علاوه بر پرداخت به موضوع هفته وحدت در برنامه‌های ثابت خود ویژه برنامه ای 120 دقیقه ای به تهیه کنندگی ناصر ژرفی تقدیم شنوندگان و همراهان خود می‌کند.

رادیو برون مرزی تبریز هم در هفته وحدت برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان آذری زبان خود در آن سوی مرزهای میهن اسلامی تدارک دیده است. پخش برنامه‌های " قیزیل سقاخانا – مشکات – شناور – سلام دینله ییجی " از جمله تمهیدات رادیو برون مرزی در ایام هفته وحدت و روز میلاد پیامبر خوبی‌ها و ششمین ستاره پرفروغ آسمان امامت و ولایت است که در آنها به ابعاد مختلف زندگی حضرت پیامبر، سیره نبوی و اهمیت حفظ وحدت مسلمین ، و نیز فعالیتهای علمی و فرهنگی امام جعفرصادق در اواخر حکومت امویان و آغاز خلافت خاندان بنی عباس در جامعه آن روز مسلمین پرداخته می‌شود.

تولید و نشر عکس نوشت ، موشن گرافی ، ویدئوکلیپ ، فوتوکلیپ و .. در خصوص میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق علیه السلام در صفحات شبکه سهند در شبکه‌های اجتماعی بخشی از پیش بینی‌های معاونت فضای مجازی شمرده می‌شود. علاوه براین، معاونت خبر هم با تهیه گزارش هایی درخصوص میلاد خاتم الرسل و ششمین امام شیعیان جهان ، بررسی جایگاه پیامبر نور و رحمت در ادبیات و اشعار شاعران ترک و همچنین پوشش برنامه‌های هفته وحدت و جشن میلاد در نقاط مختلف استان ، و بارگذاری تولیدات یاد شده در صفحات مجازی این معاونت در کنار مخاطبان خود خواهد بود.

امتیاز شما