امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «ایران» هیسپان تی‌وی معرفی می‌شود؛
در «ایران» هیسپان تی‌وی معرفی می‌شود؛

از دوخت گیوه تا جاذبه‌های تبریز و قزوین

مشاهده ۲۱۵
۱۴۰۱/۰۷/۲۶- ۱۲:۱۴
تعداد بازدید:215

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی وی این هفته به معرفی کفش سنتی ایرانی، اماکن مذهبی شهر تبریز و ویژگی‌های اقتصادی استان قزوین اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با گیوه، کفش سنتی ایرانی آشنا می‌کند.

کفش نرم، سبک، قابل تنفس، راحت، بادوام و دست بافت که در بسیاری از مناطق ایران به ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی متداول بوده و تولید آن دارای ۱۰۰۰ سال سابقه در ایران است. گیوه به دلیل سبک ابتدایی اش در صفحات تاریخ باقی مانده و اکنون با خلاقیت هنرمندان جوان، سبکی شاد و رنگارنگ پیدا کرده و بار دیگر در کمد لباس کسانی که عاشق مد هستند قرار گرفته است.

بخش دوم برنامه به معرفی مساجد و مکان‌های مذهبی تبریز می‌پردازد. مساجد تاریخی تبریز پس از خانه‌های تاریخی و موزه‌ها، بیشترین قسم بناهای تاریخی تبریز را به خود اختصاص داده است. شهر تبریز از نظر مساجد تاریخی بسیار غنی بوده و تعداد مساجد تاریخی آن به بیش از ۴۰ مسجد می‌رسد.

در بخش بعدی برنامه، مخاطبان هیسپان تی‌وی با استان قزوین آشنا می‌شوند. استان قزوین در کریدور اصلی ترانزیتی کالا در ایران قرار دارد و جایگاه ویژه‌ای در بخش صنعتی کشور به دلیل وجود صدها مجتمع صنعتی کوچک و متوسط کشور دارد. وجود مجتمع های صنعتی در این استان یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری مطمئن برای ایرانیان و خارجی‌ها محسوب می‌شود.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 27 مهرماه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

۱۲:۰۶

۱۲:۰۸

امتیاز شما