امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
در «ایران» هیسپان تی‌وی معرفی می‌شود:
در «ایران» هیسپان تی‌وی معرفی می‌شود:

از میبد و حلوا کنجدی ایرانی تا جاذبه‌های محلات

مشاهده ۴۳۷
۱۴۰۱/۰۸/۰۳- ۱۲:۲۱
تعداد بازدید:437

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی وی این هفته به معرفی شهر زیبای میبد در استان یزد، بهترین و مقوی ترین فرآورده‌های کنجدی و شهر محلات به عنوان یکی از شهرهای استان مرکزی و آثار باستانی ارزشمند اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با میبد شهری دارای پیشینه‌ای چند هزار ساله آشنا می‌کند. کوچه‌های تاریخی شهر میبد به رنگ قهوه ای ملایم که حکایت از مقاومت و هنر ساکنان کویر دارد.

میبد یکی از نمونه‌های نادر شهرهای باستانی ایران است که بسیاری از پدیده‌های شهری قدیم و بازمانده‌های بناهای کهن را می‌توان در آن تشخیص داد. مهم‌ترین صنایع میبد سفالگری، کاشی و سرامیک و ذوب آهن است.

بخش دوم برنامه به معرفی یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه و مقوی می‌پردازد. حلوای کنجد ایرانی به عنوان یک میان وعده سنتی دارای خواص مهمی است. کنجد با داشتن فیبر به کنترل کلسترول، کاهش اضطراب، کم خونی کمک می‌کند.در بخش بعدی برنامه، مخاطبان هیسپان تی‌وی با شهر محلات آشنا می‌شوند. شهر محلات به خاطر چشمه‌های آب گرم و باغ‌های وسیع گل‌ مشهور است. چشمه آبگرم این شهر به صورت مجموعه‌ای در یک منطقه وجود دارند و یکی از قطب‌های جذب گردشگر به شمار می‌رود. به دلیل فراوانی چشمه‌ها و همچنین خاصیت درمانی آن‌ها، مردم علاقه زیادی به استفاده از چشمه‌های آبگرم در زمان سفر به ابن منطقه را دارند. محلات همچنین یکی از بزرگترین مراکز پرورش گل و گیاه است. بزرگترین سطح زیر کشت گل و گیاه در ایران محلات است.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 4آبان ماه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما