امروز چهارشنبه  ۸ فروردين ۱۴۰۳

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پویانمایی صبا و انتشارات سروش

مشاهده ۵۲۱
۱۴۰۱/۰۸/۰۴- ۱۳:۵۸

جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز پویانمایی صبا و شرکت انتشارات سروش در راستای هم افزایی دو محصول فرهنگی " کتاب و پویانمایی" با حضور ابراهیم شکوری مدیر عامل انتشارات سروش، جمعی از مدیران این شرکت و محمد رحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا و مدیران این مرکز در محل سالن جلسات مرکز پویانمایی صبا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به دلیل قرابت فضای داستانی و تخلیلی کتاب های قصه با تولیدات پویانمایی، این همکاری شکل گرفت تا از ظرفیت دو مجموعه مرکز پویانمایی صبا و شرکت انتشارات سروش بهره گیری شایسته ای صورت گیرد.

بنا براین گزارش این اقدام در راستای تاکید و الویت بخشی سازمان صداوسیما در سند تحول مبنی بر فعال سازی نهضت اقتباس صورت گرفته است. همچنین این تفاهم‌نامه با هدف غنا بخشی به محتواهای پویانمایی و کتب، کمک به پایایی و مانایی محصولات فرهنگی مذکور ، بهره وری در سرمایه گذاری‌های انسانی و مالی و نیز ترغیب و تشویق پدید آورندگان کتاب و پویانمایی به ارتقای محتوا و جذابیت محصولات انجام شده است.

لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه و اینکه این همکاری مشترک خیلی زود به سرانجام رسید بیان کرد: عقد این تفاهم نامه و استمرار آن بین مرکز پویانمایی صبا و انتشارات سروش منجر به هم افزایی حوزه کتاب و پویانمایی می‌شود. وی این بستر را به منزله پلی تعبیر کرد که بزرگراه‌های مختلف را به هم متصل می‌کند و می تواند خوراک فرهنگی قابل توجهی در اختیار خانواده‌ها قرار دهد و در ادامه اظهار داشت : این همکاری شایسته را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم با همین سرعت و اهتمام، به نتایج مناسبی در این زمینه دست یابیم.

لیوانی با بیان این مطلب افزود : ما در مرکز صبا محصول محور هستیم و انشاالله با امضای تفاهم‌نامه تلاشمان براین است که بتوانیم برنامه ریزی‌های عملیاتی داشته باشیم و خروجی خوبی را رقم بزنیم تا کودکان و مخاطبان ما بتوانند از آن بهره کافی و وافی ببرند و به جای بهره گیری و تماشای تولیدات و محصولات هنری خارجی، با دستاوردها وتولیدات سرزمین خودمان مانوس شوند.

در ادامه ابراهیم شکوری مدیر عامل انتشارات سروش گفت: این تفاهم‌نامه عملکرد مطلوبی است و بررسی‌ها نشان می دهد خانواده‌هایی که دارای کودک هستند به چنین محصولاتی همچون پویانمایی و کتاب نیاز دارند. همچنین وی پیشنهاد کرد چنانچه همزمان با ساخت یک انیمیشن، نگارش و تدوین کتاب آن هم شروع شود می تواند تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطب بگذارد، چرا که همزمان با دیدن برنامه، کتاب آن را نیز در اختیار دارد و خود نیز به داستان سرایی می‌پردازد.

گفتنی است در حال حاضر 3 مجموعه " کوچولو های کنجکاو" "نقاش کوچولو "و " مثلنامه" برای تدوین کتاب در دستور کار انتشارات سروش قرار گرفته است. همچنین بر اساس درخواست مدیر عامل انتشارات سروش مبنی بر همزمانی نگارش کتاب با ساخت برنامه دو مجموعه " فیل کوچولو و " چی شد که این رنگی شدم " برای برنامه ریزی پیشنهاد گردید.

امتیاز شما