امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
ناصر ابوشریف در گفت و گو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر تصریح کرد؛
ناصر ابوشریف در گفت و گو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر تصریح کرد؛

گزینه ملت فلسطین، رویارویی با اشغالگران است

مشاهده ۴۰۸
۱۴۰۱/۰۸/۰۴- ۱۴:۳۸
تعداد بازدید:408

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد گزینه ملت فلسطین، گزینه مقاومت و حضور گسترده ای است که این روزها در سراسر کرانه باختری شاهد آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «ناصر ابوشریف» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نماینده این جنبش در ایران در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر درباره دلایل انتفاضه مردمی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: مسئله فلسطین مدت هاست که به دلایل مختلف وضعیت خوبی ندارد و چه بسا بدترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد. علت آن هم وجود تشکیلات خودگردان و نبود راهبردی یکپارچه برای ملت فلسطین و همچنین اقدام برخی کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: این عوامل موجب انتفاضه مردمی و انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری و قدس اشغالی شده است. راهبرد سازمان آزادی بخش و تشکیلات خودگردان به بن بست رسیده است .

ابوشریف درباره اینکه آیا امیدی برای ایجاد رهبری یکپارچه وجود دارد یا نه، گفت: راهبرد فعلی سازمان آزادی بخش و تشکیلات خودگردان به بن بست رسیده است و مردم فلسطین و خود مسئولان تشکیلات خودگردان و همه رهبران جهان این را به خوبی می دانند. بنابراین ملت فلسطین باید در مسیر مقاومت برابر طرح صهیونیستی دست کم در کرانه باختری و قدس حرکت کند. این فرصتی است که به وجود آمده است و اگر از طرف جنبش فتح و جنبش حماس و دیگر گروه‌ها مورد استفاده قرار نگیرد مطمئنا از دست خواهد رفت و ما نباید این بار سنگین را تنها بر دوش گروهی از جوانان که از بیش از 15 روز است در شهر نابلس تحت محاصره هستند قرار دهیم. رژیم اشغالگر قدس از تشکیلات خودگردان می خواهد پلیس رژیم صهیونیستی در کرانه باختری باشد.

ابوشریف درباره هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی گفت: تشکیلات خودگردان کنترلی بر کرانه باختری ندارد و رژیم اشغالگر از آن می خواهد که پلیس این رژیم در کرانه باختری باشد و تشکیلات خودگردان نیز برای تشکیل «کشوری توهمی» در سرزمین‌های سال 1967 تلاش می‌کند اما این رویا، توهمی‌بیش نیست و حتی «ابومازن» و همه مسئولان و کارکنان تشکیلات خودگردان این را به خوبی می دانند. هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین معایب تشکیلات خودگردان است. 

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: رژیم اشغالگر از تشکیلات خودگردان می خواهد مقاومت را از بین ببرد و آن را هدف قرار دهد اما تشکیلات خودگردان با وجود اینکه بارها برای این کار تلاش کرده است اما توانایی انجام این کار را ندارد.

وی افزود: تشکیلات خودگردان با صهیونیست ها همکاری و هماهنگی امنیتی دارد و «محمود عباس» آن را مقدس می داند و این یکی از بزرگترین معایب تشکیلات خودگردان است. تهدید رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن تشکیلات خودگردان نیز توخالی و بی اساس است چرا که اشغالگران بیش از هر چیزی و حتی بیش از نیروهای ویژه صهیونیستی، به تشکیلات خودگردان نیاز دارد و در صورتی که همکاری تشکیلات خودگردان نباشد آنها حتی نمی توانند وارد کرانه باختری شوند.

وی تاکید کرد: ملت فلسطین چنین تشکیلاتی را نمی خواهند. گزینه ملت فلسطین، گزینه مقاومت و عرین الاسود (بیشه شیرها) است، گزینه ملت فلسطین حضور گسترده ای است که این روزها در نابلس و در همه میادین شاهد آن هستیم، این موضع ملت فلسطین است. آمریکا و انگلیس از دیکتاتورها حمایت می‌کنند. 

ابوشریف با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان مورد حمایت رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی و بین المللی قرار دارد و این علت موجودیت تشکیلات خودگردان است نه اینکه تمایل فلسطین در آن موثر بوده باشد، گفت : تشکیلات خودگردان هم مانند همه کشورهای دیکتاتوری که آمریکا از آنها حمایت می‌کند، مورد حمایت آمریکا قرار دارد. آمریکا و انگلیس که خواستار آزادی در ایران هستند از تشکیلات خودگردان حمایت می‌کنند. متاسفانه کشورهای بزرگ از دیکتاتوری‌ها و از این رژیم ها برای تحقق منافع خود حمایت می‌کنند. جوانان فلسطینی به دنبال پیوستن به جنبشهای مقاومت هستند. 

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با اشاره به اینکه گروه «عرین الاسود» از جوانان مومن و معتقد به مقاومت و شهادت تشکیل شده است، گفت: تمایل جوانان برای پیوستن به چنین جنبش هایی بسیار زیاد است و حتی نیروهای تشکیلات خودگردان نیز که سلاح تشکیلات را به دست دارند برای پیوستن به این جنبش ها تمایل دارند اما امکانات برای سازماندهی و جذب آنها بسیار کم است.

گروههای فلسطینی درباره ضرورت رویارویی با صهیونیست ها اتفاق نظر دارندابوشریف تاکید کرد: هیچ اختلافی بین جنبش ها و گروههای فلسطینی وجود ندارد و همه در جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی اتفاق نظر داریم که آزادسازی فلسطین تنها از طریق رویاروی بزرگ با رژیم صهیونیستی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی امکان پذیر است.

برنامه «قضیه ساخنه» محصول گروه سیاسی شبکه الکوثر با اجرای مشترک امل شبیب، ریحانه مرتضی، فاطمه ابراهیم و میثم منصوری کیا، تهیه کنندگی علی خلیلی هر شب ساعت 19:45 به وقت تهران بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

امتیاز شما