امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پیام رئیس رسانه‌ملی در پی درگذشت جلال مقامی
پیام رئیس رسانه‌ملی در پی درگذشت جلال مقامی

لطمه‌ای جبران ناپذیر به هنر دوبله

مشاهده ۵۸۲
۱۴۰۱/۰۸/۰۵- ۲۰:۳۹
تعداد بازدید:582

به دنبال درگذشت جلال مقامی، چهره ماندگار و خاطره انگیز عرصه دوبله و صداپیشگی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت مرحوم مقامی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، متن پیام بدین شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون

جامعه هنری کشورمان دردانه دیگری را از دست داد. درگذشت جلال مقامی، لطمه ای جبران ناپذیر به هنر صداپیشگی و دوبله ایران است. بی شک مردم هنر دوست ایران صدای ماندگار استاد مقامی و نیز اجرای دوست داشتنی اش در برنامه تلویزیونی دیدنی‌ها و برنامه رادیویی از سرزمین نور، را که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفته بود، به خاطر سپرده اند. از خداوند متعال، غفران و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم و برای خانواده، دوستان و علاقه مندان به او، صبر جزیل مسئلت می‌کنم.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما»

مرحوم جلال مقامی، امروز پنجم آبان در سن ۸۱ سالگی بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت. جلال مقامی از اساتید بزرگ دوبله و صداپیشگی به شمار می رفت و صداپیشگی ده‌ها شخصیت سینمایی و تلویزیونی مانند سمیر در سریال هشدار برای کبرا یازده، جعفر در فیلم محمد رسول الله(ص)، نقش های رابین ویلیامز، عمر شریف، رابرت ردفورد، داستین‌هافمن و نیکلاس کیج و ...را برعهده داشت. او با اجرای رادیویی برنامه از سرزمین نور و برنامه تلویزیونی دیدنیها صدا و تصویرش را برای مخاطبان ماندگار کرد.

امتیاز شما