امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستند «بی‌خانمان‌ها در اسپانیا» روی آنتن هیسپان تی‌ وی

مشاهده ۲۱۶
۱۴۰۱/۰۸/۰۸- ۱۱:۰۲

مستند «بی‌خانمان‌ها در اسپانیا» با موضوع وضعیت زندگی بی‌خانمان‌ها و دستفروشان در اسپانیا روی آنتن شبکه هیسپان تی‌وی می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به بررسی شرایط مهاجران در اسپانیا که اغلب آفریقایی تبارها هستند، می‌پردازد. این مهاجران از سوی رسانه‌ها و احزاب قدرتمند این کشور مورد تهاجم قرار می‌گیرند. از جمله کسانی که در این مسئله با مشکلات زیادی روبه رو هستند دستفروشان دوره گرد هستند که اکثرا آفریقایی تبار بوده و به علت شرایط کاری بسیار متزلزل به این کشور پناه برده اند و همواره به علت غیرقانونی بودن فعالیتشان از سوی پلیس این کشور سرکوب می‌شوند.

کارگردان این مستند به سراغ دستفروشان و دوره‌گردها در اسپانیا می رود تا مشکلات این گروه را از زبان خودشان برای مخاطبان روایت کند. همچنین در این مستند با برخی از روزنامه‌نگاران و دوستان یکی از دستفروشانی که توسط پلیس اسپانیا کشته شد، گفت‌وگو می‌شود. نگاهی به اعتراضات در اسپانیا در پی خشونت پلیس علیه دستفروشان و دوره‌گردها و بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور از دیگر محورهای مورد اشاره در این مستند خواهد بود.

مستند25 دقیقه‌ای «بیخانمان‌ها در اسپانیا» به کارگردانی ماریا لائوری باسکز روز دوشنبه ساعت 3:30 بامداد به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می رود و بازبخش آن همان روز ساعت ،8:00 ،14:00 ،20:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

 

امتیاز شما