امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در گفت و گوی اختصاصی با برنامه «قضیه ساخنه» از الکوثر
در گفت و گوی اختصاصی با برنامه «قضیه ساخنه» از الکوثر

سید افقهی: اشک تمساح آل سعود برای حقوق بشر در ایران!

مشاهده ۲۴۳
۱۴۰۱/۰۸/۰۹- ۱۴:۰۶
تعداد بازدید:243

سید هادی سیدافقهی، کارشناس حوزه غرب آسیا و دیپلمات سابق ایرانی، با اشاره به اوضاع وخیم حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و آزادی‌های سیاسی در عربستان سعودی، رژیم حاکم بر این کشور را به ریختن اشک تمساح برای فوت «مهسا امینی» متهم کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیدهادی سیدافقهی در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «اغتشاشات در ایران و تحریکات منطقه‌ای و بین‌المللی» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: مشاهده می‌کنیم که رژیم سعودی چگونه با مخالفان خود در داخل عربستان برخورد می‌کند. زمانی که یک زن تونسی یک خبر درباره محور مقاومت را فقط «لایک» کرد به 15 سال حبس محکوم شد. یا «جمال خاشقچی» صرفا یک مخالف کلامی‌بود و علیه رژیم سلاح به دست نگرفته بود و دیدیم که با او چه کردند. این وضع رژیم سعودی است که می خواهد به جمهوری اسلامی ایران، حقوق بشر و حقوق زنان و دموکراسی یاد بدهد! زنان در عربستان تا همین چندی پیش اجازه رانندگی نداشتند!

این دیپلمات سابق ایرانی افزود: عربستان سعودی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خود برای مهسا امینی اشک تمساح می ریزد در حالی که وقتی «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی با گلوله مستقیم اشغالگران صهیونیستی کشته شد، هیچ کس به این کار اعتراض نکرد. آمریکا که فریاد آزادی و حقوق بشر بر‌می‌آورد اجازه نداد جنایتکاری که به ابوعاقله شلیک کرد محاکمه شود در حالی که این خبرنگار در آمریکا به دنیا آمده بود و تابعیت آمریکایی داشت.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: نباید فریب این شعارها و این جنگ رسانه‌ای را بخوریم. در واقع این جنگ جهانی رسانه‌ای است ولی آنها حتی در داخل ایران هم شکست خوردند و حتی کسانی که فریب خوردند و در تظاهرات شرکت کردند، اکنون متوجه حقیقت شده و از این مسیر بازگشته اند. این تحلیلگر سیاسی، رژیم عربستان سعودی را «ام الفساد» توصیف کرد که علیه همه از جمله علیه جمهوری اسلامی و محور مقاومت و امت عربی و اسلامی توطئه می‌کند.

برنامه «قضیه ساخنه» محصول گروه سیاسی شبکه الکوثر با اجرای مشترک امل شبیب، ریحانه مرتضی، فاطمه ابراهیم و میثم منصوری کیا، تهیه کنندگی علی خلیلی هر شب ساعت 19:45 به وقت تهران بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

 

امتیاز شما