امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

آیین «قوورما» کردن در «فرهنگ مردم»

مشاهده ۲۵۷
۱۴۰۱/۰۸/۱۱- ۱۴:۰۱

برنامه «فرهنگ مردم» جمعه 13 آبان ، از «قوورما» کردن که روش سنتی برای نگهداری طولانی‌مدت مواد غذایی گوشت در میان عشایر استان اردبیل می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، زهرا فقیه میرزایی تهیه کننده برنامه «فرهنگ مردم» بیان کرد: این برنامه که از رسم و رسوم وآیین مناطق مختلف ایران می‌گوید، جمعه 13 آبان از سنت «قوورما» کردن عشایر اردبیل می‌گوید.

وی ادامه داد: «قوورما» کردن روش سنتی برای نگهداری طولانی‌مدت مواد غذایی گوشت است که این روش به خصوص در میان عشایر استان اردبیل بسیار رایج بوده و برای احیای آن، «قوورما» در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی در خصوص دیگر بخش های برنامه گفت: معرفی آیین‌ها و مراسم همکاری در آلاشت و سواد کوه مازندران و مروری بر کتاب آیین‌های باستانی مازندران نوشته ی فریده یوسفی زیر آبی و همچنین معرفی کتاب چیستانهایی از شیرین سوی همدان نوشته ی اسد الله طاقتی احسن از دیگر بخش های شنیدنی برنامه است.

گفتنی است «فرهنگ مردم» به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، با اجرای شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی، صدا برداری سمانه محمودیان و به قلم زینب صالح پور و سهیلا خدادادی جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما