امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

«سیانور» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی‌وی

مشاهده ۲۵۲
۱۴۰۱/۰۸/۱۴- ۱۳:۵۵

«سیانور» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی و نویسندگی مسعود احمدیان و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی را با حضور بهروز شعیبی و مسعود احمدیان به نقد و بررسی می‌گذارد.

داستان فیلم برگرفته از وقایع درونی گروهک تروریستی مجاهدین خلق ایران پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران است. فیلم بازگوکننده اختلافات میان دو دسته در مجاهدین خلق و درگیری میان چهره‌های کلیدی آن مانند تقی شهرام، مرتضی صمدیه لباف و مجید شریف واقفی است.

سیانور در دهه ۱۳۵۰ اتفاق افتاده و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می‌شود.بازیگرانی همچون بهنوش طباطبایی، هانیه توسلی، مهدی‌هاشمی، آتیلا پسیانی، حامد کمیلی، بهروز شعیبی، رضا مولایی، فریدون محرابی، محید حبیبیان، وحید رونقی، فرزین صابونی، سارا توکلی، پدرام شریفی، بابک حمیدیان و... در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستور کار دارد.

«سینمای ایرانی» امروز شنبه 14 آبان ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

 

امتیاز شما