امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

به صرف معرفی یک کتاب در رادیو ایران

مشاهده ۱۹۸
۱۴۰۱/۰۸/۱۷- ۱۴:۵۲

برنامه «تالار آیینه» رادیو ایران یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها به معرفی کتاب می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سعید مبشری تهیه کننده برنامه «تالار آیینه» بیان کرد: سه شنبه هفدهم آبان ماه کتاب نمایشنامه «آنتونیوس و کلئوپاترا» اثر« ویلیام شکسپیر» معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: « ویلیام شکسپیر» نابغه‌ی بی‌همتای ادبیات انگلیسی، در قرن شانزدهم و اوایل سده‌ی هفدهم میلادی زندگی می‌کرد. او با نگارش نمایشنامه‌های برجسته‌ای چون «هملت»، «مکبث» و «شاه لیر»، نام خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ادبای تمام اعصار به ثبت رساند.

«ویلیام شکسپیر» در مقام نمایشنامه‌ نویس، نه قاضی است و نه موعظه‌گر، او بیش از هر چیز، راوی است؛ راوی‌ای خبره در کار خود که تمام عواطف و احوال انسانی را به‌مثابه‌ی مصالحی برای برپایی ساختمان عظیم روایت خود می‌بیند. مبشری افزود: نمایشنامه « آنتونیوس و کلئوپاترا» تراژدی غم انگیزی از یک درام باشکوه از عشق و جنگ است، بین یک امپراتوری و عشق. « آنتونیوس و کلئوپاترا» از لحاظ موقعیت و احساسات جسور در میان برترین دستاوردهای شکسپیر قرار دارد.

تهیه کننده «تالار آیینه» در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند

 

.

امتیاز شما