امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ماجرای ایستادگی شهید طهرانی‌مقدم در برابر ظلم و تکبر فرمانده روس
ماجرای ایستادگی شهید طهرانی‌مقدم در برابر ظلم و تکبر فرمانده روس

نگاهی به خاطره رهبر معظم انقلاب از موشک‌های پیشرفته‌ای که حسن طهرانی‌مقدم ساخته بود

مشاهده ۳۲۴
۱۴۰۱/۰۸/۲۱- ۱۵:۵۰
تعداد بازدید:324

سردار محمد طهرانی‌ مقدم، برادر شهید طهرانی مقدم گفت: یازده‌ سال پیش در جمعه‌ای که دیروز سالگرد آن بود، من مادر خود را به نماز جمعه آورده بودم؛ حسن آقا، برادرم آن روز به سمت مادرم آمد و از او التماس دعا کرد چرا که شنبه کاری بسیار مهم داشتند. او از آنجا به صورت مستقیم به سمت پادگان رفت. متاسفانه ما دیگر او را ندیدیم و پس از مدتی که خبر انفجار را شنیدیم؛ کمی‌بعد از آن واقعه یکی از دوستان برادرم با من تماس گرفت و در آن لحظه متوجه شدم که چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، طهرانی‌مقدم ادامه داد: حسن آقا با برادر کوچک‌تر مان علی ارتباط بسیار نزدیکی داشت؛ زمانی که علی در جبهه به شهادت رسید، حسن تحت تاثیر بسیاری قرار گرفت و این باعث شد در نبردها با جدیت بیشتری شرکت کند. روز جمعه که حسن مادرم را دید، زیر لباس خود یک پیراهن ورزشی پوشیده بود؛ زمانی که برای تشخیص پیکر او پس از انفجار به محل شناسایی رفته بودیم تنها توانستیم از روی همان پیراهن او را شناسایی کنیم چرا که انفجار به اندازه‌ای بود که هیچ‌چیز از صورت او باقی نمانده بود.

وی افزود: پس از شهادت برادرم من با حاج قاسم سلیمانی ملاقات کردم؛ ایشان به من گفتند که ما نمی‌گذاریم سیستم موشکی به این صورت باقی بماند و با قدرت ایستادگی خواهند کرد. ایشان همچنین در گوش من گفتند که به زودی به جمع شهدا می‌پیوندند.
او اظهار داشت: مادر من سه سال پیش بیمار شدند و زمانی که مقام معظم رهبری از این موضوع باخبر شدن برای عیادت به دیدار او آمدند. در آنجا خاطره‌ای از برادر شهید من، حسن طهرانی مقدم تعریف کردند. ایشان گفتند روزی حسن ما را به بندر عباس برد و موشکی را نشان داد که از درون آب شلیک می‌شد و به هدف می‌خورد؛ او در توضیح این اقدام گفت، چنین موشک‌هایی تیرهای غیبی هستند که در صورت لزوم به ناوگان‌های متجاوز و کشورهای متخلف برخورد خواهند کرد. متاسفانه مادر من پس از چند ماه از ملاقات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌به رحمت خداوند رفتند و فوت شدند.
برادر شهید طهرانی‌ مقدم گفت: روزی فرزند کوچک حسن، زهرا نقاشی کشید و آن را برای مقام معظم رهبری فرستادند؛ رهبر معظم نیز از آن نقاشی خوششان آمد و زهرا را به همراه خانواده‌اش به ملاقات دعوت کردند. به طور کلی مقام معظم رهبری همواره از کودکان حمایت می‌کنند و حامی همیشگی هستند.
طهرانی‌ مقدم ادامه داد: برادرم، حسن طهرانی مقدم به همراه جمعی از متخصصان به روسیه رفته بود تا از فناوری موشک‌های آن‌ها باخبر شود اما در آنجا فرمانده روسی با تکبر با حسن صحبت کرده بود و گفته بود که شرایط واگذاری موشک‌ها را به کلی خودشان مشخص می‌کنند. حاج حسن آقا نیز که کوچک‌ترین فرد در آن جمع بود خطاب به آن فرمانده اظهار کرد ما همانطور که زیر بار قدرت غرب نرفتیم زیر بار شرایط ظالمانه شرق نیز نمی‌رویم و خود موشک‌هایی می‌سازیم که برای خرید آن‌ها در صف قرار بگیرید.
وی افزود: اکنون که پوتین از ایران درخواست خرید موشک و پهپاد می‌کند حرف حسن طهرانی مقدم به یاد ما می‌آید و چنین چیزی یک دستاورد فوق‌العاده به حساب می‌آید. حاج حسن با دست خالی در شرایط تحریم توانست با اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور ایران را به جایگاه ششمین کشور برتر حوزه موشک‌ها و چهارمین کشور برتر در لایه دوم فضایی برساند.
او اظهار داشت: اگر حاج حسن امروز حاضر بود خود را غریق نجات جوانان امروز می‌دانست که ذهن آن‌ها بازیچه دستان غربی قرار گرفته است؛ او می‌خواست دشمنان بدانند ما می‌توانیم با موشک‌ها محل‌های توطعه آن‌ها را نابود کند و دست آن‌ها را از کشور کوتاه کند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

 

امتیاز شما