امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

راهیابی نمایش رادیویی "پل حمید" به جشنواره بین المللی تئاتر فجر

مشاهده ۲۴۱
۱۴۰۱/۰۸/۲۲- ۱۲:۳۴

نمایش رادیویی "پل حمید" کاری از شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی در هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت توانست ضمن دریافت دیپلم افتخار و عنوان نمایش برگزیده این دوره از رقابت ها به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این جشنواره بین المللی که با حضور گروه‌های ممتاز از اقصی نقاط کشور از جمله استان‌های قزوین،  همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و فارس در شیراز برگزار شد گروه نمایش رادیویی صدای مرکز آذربایجان شرقی این اثر را به صورت زنده در صحنه اجرا کرد.

کارگردانی و نویسندگی این اثر نمایشی را علی حسین قلیزاده بر عهده داشت و هنرمندان ممتاز مرکز در این اثر فاخر نقش آفرینی کردند.

نمایش رادیویی پل حمید درباره رشادت های رزمندگان لشکر عاشورا در هشت سال دفاع مقدس بوده و لحظه شهادت شهید والا مقام آقا حمید باکری را بازنمایی کرده است.

در این جشنواره جایزه ویژه هیات داوران به دلیل استفاده درست از مشخصات اجرایی رادیو تئاتر به گروه نمایشی «پل حمید» به کارگردانی علی حسینقلی‌زاده از تبریز اهدا شد.

چهار گروه نمایشی  «پل حمید»، «در دل خاک»، «روایت ناتمام زیبای خط خطی» و «زنده عشق» مستقیم به بخش رادیو تئاتر جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت بخش رادیو تئاتر، پنجشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور سردار حسن عبدالله‌زاده جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در سالن همایش های شهر شیراز برگزار شد.

«رادیو تئاتر» بخشی بود که از جشنواره تئاتر مقاومت به میزبانی استان فارس برگزار شد. در این بخش یازده گروه از نقاط مختلف کشور از ۱۷ تا ۱۹ آبان اجراهایشان را در شیراز به صحنه بردند.

امتیاز شما