امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه پرس تی‌وی روایت می‌شود؛
در شبکه پرس تی‌وی روایت می‌شود؛

زندگی یوز ایرانی بر فراز «صخره اشکی»

مشاهده ۲۵۵
۱۴۰۱/۰۸/۲۳- ۱۲:۳۲
تعداد بازدید:255

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «صخره اشکی» Tear Rock نگاهی دارد به زندگی یوزپلنگ ایرانی.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به کارگردانی اسفندیار حبیب‌نژاد به حضور یوزپلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم در استان خراسان شمالی می‌پردازد.

تیم تهیه مستند «صخره اشکی» به منطقه حفاظت شده جاجرم سفر کرده‌اند تا یوزهای این منطقه را رصد کنند. آنها از انواع دوربین‌های تله‌ای و تکنیک‌های مختلف استفاده کرد‌ه‌اند و اگرچه تصاویر چندانی از یوزها ثبت نشده، ولی تصاویر بسیار جذابی از سایر حیوانات ضبط شده است. علت نامگذاری این مستند به عنوان صخره اشکی به این دلیل است که یوزپلنگ‌ها در جاجرم از این صخره برای تثبیت قلمرویشان استفاده می‌کنند اما متاسفانه صخره اشکی با تهدیداتی از جمله شکارچیان و سگ‌های گله چوپانان مواجه است.

در مستند «صخره اشکی» اطلاعات جالبی از یوزپلنگ ایرانی به بیننده ارائه می‌شود. برای مثال، تفاوتی که در چهره پلنگ و یوزپلنگ وجود دارد این است که صورت یوزپلنگی خطی دارد که خط اشکی نامیده می‌شود. همچنین یوز سریع‌ترین دونده روی زمین است.

این مستند در سه روز متوالی از امروز ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

 

امتیاز شما