امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«هر شب تنهایی» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی‌ وی

مشاهده ۲۷۵
۱۴۰۱/۰۸/۲۸- ۱۵:۲۶

«هر شب تنهایی» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت فیلم «هر شب تنهایی » به کارگردانی رسول صدرعاملی و نویسندگی کامبوزیا پرتوی و تهیه‌ کنندگی سید کمال طباطبایی را با حضور کارشناس و منتقد حوزه سینما محمدتقی فهیم به نقد و بررسی می‌گذارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: عطیه نویسنده و مجری یک برنامه خانوادگی رادیو است. او هر روز به سؤالات شنوندگان این برنامه پاسخ می‌دهد و به آنها توصیه می‌کند با همسرشان چگونه باشند تا زندگی زناشویی بهتری داشته باشند. او بیمار است و دکترها به او گفته‌اند تنها چهار ماه دیگر زنده است و دو ماه هم از این چهار ماه گذشته و راضی به عمل جراحی هم نمی‌شود. به پیشنهاد همسرش، آنها برای زیارت به شهر مشهد می‌روند. اما او افسرده و درگیر مناسبات خود و همسرش است تا اینکه در حرم به دختری برمی‌خورد که مادرش را گم کرده. عطیه دخترک را به قسمت گم شدگان می‌سپرد اما دوباره پس می‌گیرد، آرامش می‌کند، برایش غذا می‌خرد، کفش و لباس نو تهیه می‌کند و در نهایت به وقت بیماری کودک، خطر متهم شدن به دزدی را به جان می‌خرد و به فوریت‌های پزشکی حرم مراجعه می‌کند. عطیه ای که شاید به خاطر نزدیکی به مرگ قدری ارتباطش با خدا کم رنگ شده و هر بار که می‌خواهد به زیارت برود، با ذهنی آشفته توانایی این کار را در خود نمی‌بیند، پس از کمک به دخترک مشتاقانه به زیارت می‌شتابد.. بازیگرانی همچون حامد بهداد، لیلا حاتمی، مرجان قرجه، علی بکائیان و... در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستور کار دارد.

«سینمای ایرانی» امروز شنبه 28 آبان ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

 

امتیاز شما