امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

یک دقیقه و‌ سیزده ثانیه در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۲۳
۱۴۰۱/۰۸/۲۹- ۱۵:۱۶

نمایش نامه «یک دقیقه و‌ سیزده ثانیه» و کتاب «پزشکی و‌ درمان ترکیبی» یکشنبه ۲۹ آبان در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان دو اثر«پزشکی و‌ درمان ترکیبی» و «یک دقیقه و‌ سیزده ثانیه»آثارشان معرفی می‌شوند.

در بخش نخست برنامه«محمدرسول تبیک» به عنوان کارشناس مجری برنامه با دکتر «مهدیه صالحی» نویسنده کتاب «پزشکی و‌ درمان ترکیبی»گفتگو می‌کند. این کتاب ۴۰ صفحه ای سال گذشته به طور الکترونیکی منتشر شده و همه روش های درمانی اعم از سنتی، غربی، اسلامی ، طب سوزنی و... را لحاظ کرده است.

در بخش دوم برنامه «مصطفی محمودی» کارشناس مجری برنامه با«شهرام گیل آبادی» نویسنده نمایش‌نامه «یک دقیقه و‌ سیزده ثانیه» از انتشارات «نوآزما»گفتگو می‌کند. کتاب یک دقیقه و سیزده ثانیه اثری مشترک از محمد چرمشیر، بهمن عباس‌پور و شهرام گیل‌آبادی است. این کتاب نمایشنامه‌ای است که بر اساس روش تعاملی با همکاری بینندگان اجرا می‌شود و از یکی از آسیب‌های اجتماعی حکایت دارد. این نمایش در سال ۱۳۹۶ با نویسندگی محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور و با کارگردانی شهرام گیل‌آبادی در تئاتر ایرانشهر، سالن استاد سمندریان به روی صحنه رفت. پانته‌آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی از جمله بازیگران این نمایش بودند.

کتاب یک دقیقه و سیزده ثانیه نمایشنامه‌ای اجتماعی است و در آن از زندگی زنانی صحبت می‌شود که برای یک عمر از داشتن یک زندگی با حداقل‌ها محروم بودند و دریغ که حتی نتوانسته‌اند از مشکلاتشان صحبت کنند. برای نوشته شدن این نمایش یک تیم تحقیقاتی پژوهشی دوساله را آغاز کردند. آنان به بررسی زندگی پنجاه و سه زن کارتن خواب پرداختند و در این میان، حکایت چهارنفر را انتخاب کردند. حکایت‌هایی که گاه آنچنان دردناک هستند که کسی نمی‌تواند حقیقتشان را باور کند. این کتاب نمایشنامه‌ این اثر است و عکس‌هایی را از این نمایش که قبلا به روی صحنه رفته است، نیز ضمیمه کرده است.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 

امتیاز شما