امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

جمع‌آوری ۴۰۰ هزار اثر اقتباسی از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس

مشاهده ۲۶۰
۱۴۰۱/۰۹/۰۱- ۱۳:۳۵

مجتبی شاکری بسیجی جانباز نابینا گفت: پس از جنگ اطلاعات بسیاری را از بین افراد مهم در جنگ جمع‌آوری کردم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی شاکری، بسیجی جانباز نابینا گفت: یکی از پدیده‌های بزرگ انقلاب اسلامی، به میدان آمدن نسلی بی‌سابقه بود؛ در دوران انقلاب جوانان بسیاری در میدان حاضر شدند و همچنین به جنگ رفتند. من پیش از جانبازی بینا بودم و تجربه‌ آسیب‌دیدگی جدی نداشتم اما در آن زمان خود را برای خطرهای بزرگ آماده‌کرده بودم و با این دیدگاه به جنگ با دشمن رفتم.

شاکری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم ظرفیت‌های درونی خود انسان است؛ ما باید خود را بزرگ بدانیم چرا که ظرفیت‌های بسیاری در انسان وجود دارد، به اندازه‌ای که ما شاید تا آخر عمر نتوانیم درک کنیم خداوند چگونه چنین موجود پر ظرفیتی را خلق کرده است.
وی افزود: صحنه انقلاب این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا از فکر به حضور در صحنه‌های سخت به جایی برسیم که اکنون به نظم نوین جهانی با محوریت ایران فکر کنیم. این یعنی آنقدر رشد داشته‌ایم که مولفه‌های قدرت را در مشت خود احساس می‌کنیم. یک زمان تلاش داشتیم تا خود را در عرصه بین‌الملل به نمایش بگذاریم اما اکنون به یکی از عناصر تایید کننده در بین‌الملل به حساب می‌آییم.
او اظهار داشت: جانبازی من زمانی صورت گرفت که یک مین ضدنفر در دستانم منفجر شد که باعث شد دستان، چشمان و گوش‌هایم آسیب ببینند. تا آن زمان من تنها کارهای فیزیکی و میدانی انجام داده بودم و به همین دلیل نمی‌دانستم باید چه کاری کنم اما با گذر زمان متوجه شدم که می‌توانم گردآورنده خاطرات رزمندگان باشم.
وی افزود: من و یکی از دوستان دیگرم در جبهه با ضبط و نوار کاست در چادرهای رزمندگان در خط مقدم می‌رفتیم و از آن‌ها سوال می‌پرسیدیم و پاسخ‌هایشان را ضبط می‌کردیم. در آن زمان بسیاری از هم‌رزمان از شرایط من متعجب می‌شدند.
بسیجی جانباز نابینا گفت: من با گذر زمان این کار را رها نکردم و پس از مدتی با برگزاری جلسات واکاوی خاطرات در دفتر ادبیات ایثار و بنیاد جانبازان ،اطلاعات بسیاری را از بین افراد مهم در جنگ جمع‌آوری کردم و توانستم به همراه آن‌ها و کمک این افراد ده جلد کتاب در این رابطه به چاپ برسانم.
شاکری ادامه داد: من برای پیدا کردن آثاری که می‌توان از آن‌ها اقتباس کرد توانستیم حدود ۴۰ هزار اثر را غربالگری کنیم و ۴۰۰ اثر با ظرفیت‌های فوق‌العاده پیدا کردیم. از دل آن تعداد نیز ۲۰۰ اثر انتخاب شد تا آن‌ها را با تصویرسازی به نمایش درآوریم.
برنامه صبحگاهی "صبح پارسی" که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی علیرضا نظارت از شبکه جام جم پخش می‌شود، امروز با موضوع دفاع مقدس بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ صبح پارسی؛ محمدامین نبی‌اللهی و آلاء خامه‌یار با مجتبی شاکری، بسیجی جانباز نابینا کشور به گفت و گو نشستند.

 

امتیاز شما