امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در«مسائل و حلول» از شبکه الکوثر می‌پردازد؛
در«مسائل و حلول» از شبکه الکوثر می‌پردازد؛

نقش تشویق و تنبیه در تربیت فرزندان

مشاهده ۲۴۵
۱۴۰۱/۰۹/۰۱- ۱۴:۳۰
تعداد بازدید:245

در برنامه «مسائل و حلول» از شبکه الکوثر موضوع نقش و راهکارهای تشویق و تنبیه در تربیت فرزند و فرزندان مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تحسین کلامی، وعده‌ی تهیه‌ی وسیله‌ی مورد نیاز فرزند و... به‌عنوان شیوه‌های مرسوم تشویق از سوی والدین استفاده می‌شود و برای تصحیح رفتارهای نامناسب فرزندان از نصحیت‌کردن و روش‌های تنبیهی مانند سرزنش، با صدای بلند، ملامت‌کردن، ناسزا گفتن، تنبیه جسمی و... استفاده می‌کنند. در واقع در به کارگیری تشویق و تنبیه، ما معمولا از روش‌های تقلیدی و تکراری که از والدین خود یادگرفته‌ایم یا در اطرافیان خود دیده‌ایم استفاده می‌کنیم حال آن‌که تنبیه و تشویق اگر می‌خواهیم اثربخش باشد، ضرورت دارد تا مطابق اصول آن انجام شود....
مطالب بالا به انضمام مواردی همچون: پاداش دادن برای رفتار خوب، تشویق والدین برای تکرار عمل و رفتار خوب فرزند، آشنایی فرزندان با دلیل و مفهوم تنبیه، غفلت نکردن والدین از اعمال جریمه و انجام تنبیه برای رفتار بد فرزندان و ... از موضوعاتی است که توسط کارشناس ثابت برنامه «سید سامی الخضرا» در برنامه «مسائل و حلول» امشب برای مخاطبان و بینندگان عرب زبان شبکه الکوثر مطرح می‌شود.
برنامه «مسائل و حلول» سه شنبه 1 آذر ساعت 21:00 به وقت تهران، با تهیه کنندگی ایمان صالح، اجرای ربی عساف و محصول گروه اجتماعی بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

امتیاز شما