امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

«رادیو صبا» پیری جمعیت کشور را هشدار می‌دهد

مشاهده ۲۲۵
۱۴۰۱/۰۹/۰۲- ۱۴:۱۴

برنامه تعاملی «سیاسفید» با موضوع پیری جمعیت همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در آینده‌ای نه چندان دور جمعیت سالمندان در ایران افزایش پیدا می‌کند و ایران از یک کشور جوان به یک کشور سالمند تبدیل می‌شود. پیری جمعیت در کشورها پیامدهای بسیاری دارد. مشکلات اقتصادی یکی از این پیامدها است؛ به همین دلیل تمامی‌کشورها سیاست‌هایی برای جلوگیری از پیری جمعیت و برقراری توازن بین جمعیت اتخاذ می‌کنند.

رادیو صبا در برنامه «سیاسفید» روز پنجشنبه سوم آذر بانگاهی طنز به این موضوع می‌پردازد. این برنامه که یک سیابازی رادیویی با حضور مخاطبان است با طنازی و شوخی به نقد سیاست ها و قوانین افزایش جمعیت می‌پردازد و از مشکلات ناشی از پیری جمعیت در جامعه می‌گوید.

این برنامه تعاملی با شوخی به مسئولین یادآوری می‌کند که هم‌اینک نرخ رشد جمعیت سالمندان کشور بیش از سه برابر میانگین نرخ رشد جمعیت کل کشور است و این یعنی زنگ خطر سالمندی جمعیت در ایران به صدا درآمده‌است و باید به زودی منتظر پدیده‌ای تحت عنوان سونامی سالمندی در ایران باشیم.

برنامه تعاملی «سیاسفید» با محوریت شوخی با مسائل اجتماعی روز در در قالب اجرای نمایش سیابازی رادیویی تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «سیاه سفید» روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۸ به تهیه‌کنندگی و نویسندگی انسیه شمس‌اللهی و بازیگری علیرضا یزدانی، مهبد قناعت پیشه و علی رجبعلی تقدیم مخاطبان خواهد شد.

امتیاز شما